Du verden så mange planer, huskeblogg for meg selv

En blogg kan vel brukes til så mangt, også til huskeliste for meg selv.

Og selv om teksten er kjedelig, så se på bildene for de fine

Jeg er nå friskere og har stor tro på at jeg kanskje endelig skal få huset i orden.

Det er ikke gjort i en fei, det er et stort hus

Men hvis vi tar litt for litt, så blir det kanskje orden til slutt

 

Jeg får ny seng i dag, så da kan jeg lage huskeliste for soverommet

Jeg har et gammelt sminkebord der og nattbord og en bitteliten kommode, som jeg tror jeg vil kvitte meg med

Det er arvegods ,så jeg får lufte i familien om noen vil ha det

Det er egentlig ganske så fint, men sengen, som står på et soverom i kjelleren, er litt kort, bare 2 m

Da blir det bedre plass på soverommet , for vi har jo plutselig fått to senger til der

Barnebarna er jo på besøk

 

 

Det innebærer et nytt prosjekt

Et stort loftrom fullt av rot

Det må ryddes

Når jeg lagde meg garderobe og healingrom, ble alt rotet bært på loftet

Skap fulle av tekstiler og garn, bøker og bilder

Dette må ned igjen og settes i system

Deretter settes rommet i stand til barnebarnrom

Der kan vi ha en sittegruppe med tv

Og så må vi ha senger til barnebarna

Det rommet er vis a vis vårt rom, så det blir fint

 

 

Vaskerommet er nedslitt

Ikke pusset opp etter 30 år

Der skal det ut en do og noen skap

Så skal hele veggen dekkes av garderober

Da får jeg bort mye arbeidsklær som henger på kroker

Jeg får og plass til bøtter og vaskemidler, så rommet blir ryddigere

Nytt belegg på gulvet og plater på veggene

Skal tro hva pusene sier da, for dette er også deres rom

 

 

Jeg har også 110 kvadrat kjeller som er forsømt

Her har barna kommet med sine flyttelass, så det er fullt av rot

Først skal matboden tømmes. Noen hyller rives og erstattes med skap

Så skal ting og tang fra andre rom, få plass her

Vi har jo ikke mat på bod lenger

Syltetøy og saft tiden er over

Nå kan rommet nyttes bedre enn i dag

Boden ved siden av skal derfor tømmes og tingene flyttes inn hit

Så skal ekstrakjøleskap og fryseskap inn dit

Det står nå i kjellergangen

I kjellergangen skal det stå igjen kun en ting

Det er trimapparatet mitt

Det står nå på healingrommet og det liker jeg ikke

Det er i veien

Men slike ting kan ikke pakkes for langt bort, for da blir det ikke brukt

 

 

 Jeg har et ekstra vaskerom i kjelleren

Det er nå fyllt med flyttelass fra sønner pluss rot

Det skal tømmes og brukes som vaskerom, mens jeg får pusset opp vaskerommet oppe

Puhh, her er det mye å ta tak i

To store soverom skal pusses opp

Det ene har jeg en lite tanke om at det kan bli behandlingsrom, en gang i fremtiden

Alle bøker som ligger stablet i kjelleren skal gås gjennom og settes opp i hyller i gangen mellom soverommene

Har jeg glemt noe nå

Jo, hobby/verktøyrommet til gubben

Her må det ryddes og ting fås i system

 

 

Stort hus og dårlig helse er en ikke så kjekk kombinasjon

Alt blir stuet bort og man later som det ikke eksisterer

Man vet jo at man ikke klarer å få gjort noe med det

Nå øyner jeg håpet om å få komme i gang og få orden

Orden er fint, for da blir alt enklere å holde i system

Man får ryddet plass både i hodet og i huset, så man kan ta fatt på ting man har lyst til

Jeg vil komme i gang og lage bilder igjen

Jeg applikerer med silkestoffer, har mange bilder i hodet, som vil sys

Jeg har og mange dusin bilder som skal limes inn

Egentlig lurer jeg på å scanne dem og lage albumer av de på pc-en

Synes de er veldig fine de fotobøkene man kan få kjøpt i dag

Så mange prosjekter i hodet

Nå håper jeg at jeg kommer i gang

 

 

Jeg kjenner at det var godt å få skrive det ned

Det er så rart dette

Alle disse planene er jo ikke noe som er moro å lese om for andre

Men det føles veldig bra å få det ned skriftlig, for meg

Det å skrive ned det man tenker på, er veldig lurt

Man skriver det ut av hodet på et vis

Kjenner jeg blir riktig så oppmuntret og har lyst til å komme i gang

Men nå er det helgavask og brødbaking

I dag

 

8 kommentarer
    1. Det ser ut til at du har nok å henge fingrene i fremover.
      Se på det som en prosess. Man rydder plass til noe annet. I ditt tilfelle ville jeg sagt ro og orden.:)
      Herlig med barnebarn som kommer på besøk og deler sin tid. Det er noe jeg håper jeg også får oppleve en dag.:)

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, disse tingene er ikke lenger uoverkommelig nå når jeg har mer krefter. Men når man ikke greier å sette på vaskemaskinen fordi man er helt tom, da må alle disse tingene vike. Derfor er det nå fint å kunne skrive de ned for det virkeliggjør de på en måtte. Det er så mange prosesser i oss som vi ikke helt forstår bestandig. når jeg ikke har energi, da ser jeg ikke at det er skittent og når formen stiger, ja da forundres jeg over flekkene jeg ikke så eller rotet som lå rundt omkring. De dukker plutselig opp. Hjernen sorterer ut på et vis det vi kan klare, og det vi ikke klarer, det gjemmer den for oss 🙂

    3. Det er lurt å få det ned for da har man en oversikt og når man har en oversikt så kan man begynne i en ende for litt gjort er bedre enn ikkenoe gjort. Vet alt om det med helse og det setter bremseklosser men man må bare utnytte de gode stundene og så blir man så glad av å få ting på stell <3 Lykke til og god klæm 🙂

    4. ladyaugust: Ja, helt sant og så skal man ikke pushe seg til å gjøre ting når man ikke greier, for da går det bakover istedenfor fremover. Samtidig må man pushe litt, vanskelig når man ikke ser grensene 🙂 Klem til deg og:)

    5. Det fine med en sånn liste, er når man kan sette strek, og er ferdig med et punkt. Da har plutselig listen minket litt 🙂 Og resten er lettere å sette i gang med 🙂 Jeg har selv en lignende liste, men den er foreløpig oppe i hodet mitt. Og det å lese din liste, motiverte meg til å tenke gjennom mine egne ting. Så tror nok at det skal bli litt gang på ting hos meg også etterhvert 🙂
      Lykke til med dette. Ta en ting om gangen. Og ikke stress. Det er ingen tjent med, og minst av alle, du 🙂

    6. Eva: Ja,det er helt sant, og jeg stresser ikke, jeg kan ikke det rett og slett. Ble ikke helgevask i dag heller, ble utsatt til i morgen, men soverommet ble vasket og ny seng på plass og nystekte brød og nystripet hår 🙂 Det er bra på en dag synes jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg