En følelse av fred

 

Jeg sitter med en følelse av fred inn imeg

En kjærlighet varmer kroppen min

Jeg tenker på en spesiel i dag

En som har stått meg nær

En som aldri har skapt ufred på sin vei

Hvor fint er ikke det

Hvilket vakkert spor å sette etter seg

Å bli husket med kjærlighet og varme

Vi har så lett for å dømme hverandre

Vi har så lett for å fortelle hverandre hvordan ting burde gjøres

Sett fra våre egne øyne

Vi er så rar vi mennesker på den måten

Vi ser hva andre gjør, men ikke hva vi selv gjør

Da tar vi bind for øynene

 

Hva med å være et menneske med toleranse

En som tåler at andre ikke er lik oss selv

At jeg godtar at du ser ting på en annen måte, uten at jeg dømmer deg

Nå snakker vi ikke om ondskap og ugjerninger

Kun det daglige livet vårt

Når vi omgås i hverdagen

Vi har så lett for å peke en finger når vi er uenig i andres avgjørelser

Tenk om vi kunne omgås mer med kjærlighet og varme

Et godt medmenneskelig fellesskap

Et menneske jeg har vært veldig glad i, har sagt adjø

Det er så fint å kunne si farvel med kjærlighet

Vi har ikke hatt et eneste uforlikt ord

Vi må ikke utføre de store bragdene for å bli husket

Vi må ikke leve livet stort eller gjøre de store oppdagelser

Alt vi trenger er å leve i ro og harmoni med våre omgivelser

Akkurat som den vi er

I dag

10 kommentarer

Siste innlegg