Av og til er jeg så impulsiv at jeg vet ikke hva jeg sier før etter at jeg har sagt det.


Er du impulsiv

Det er jeg

Noen ganger så inderlig

Noen ganger sier jeg ting så fort at jeg vet ikke hva jeg har sagt før etter at jeg har sagt det

Av og til skulle jeg kanskje ikke sagt det heller

Men i de fleste gangene blir det helt riktig

 Sånn var det i dag

Plutselig hadde jeg sagt en sak

Vil ikke si hva det var, for det spiller ikke noen rolle

Jeg tenkte åh nei, nå var du for snar igjen

 

Å handle fra hjertet skjer nemlig noenganger i noen milliontedels sekund

Det er som om kroppen handler uten at jeg har fått tenkt tanken

I minuttene etterpå angret jeg og tenkte, nei, jeg vil ikke

Det kjentes plutselig så feil

Jeg fikk sånn motstand

Men nå hadde jeg sagt det

Og så ble det så fint

Så veldig fint

 

Når jeg kjørte hjem, var jeg så glad

Tenk hva jeg hadde gått glipp av i livet, hvis jeg bestandig skulle tenke så grundig først

Jeg ville ha misset en rekke fine situasjoner

Ja, noen brølere ville jeg unngått

Men jaggu lærer jeg av de også

Jeg vil være som jeg er

Jeg hopper uti det

Selv om jeg av og til ikke når å ha av meg klærne før jeg hopper

Den jabber i forrykende fart den munnen min

Sukk

Men sånn er jeg
I dag

9 kommentarer
    1. Ha ha, ja jeg kjenner meg igjen i å snakke før jeg vet hva jeg sier. Kommer helt automatisk og som regel blir det veldig bra. Har blitt litt mindre impulsiv med årene da. Ha en riktig god dag 🙂

    2. Jeg har blitt litt begrenset pga av jobben min. Der skal jo alt være dokumentert og av høy kvalitet slik at det kan etterprøves. Blitt litt mindre impuls av det, men privat er jeg mer leken og impulsiv. Man må liksom tilpasse seg jobben man har så det kan prege en litt. Men jeg trives veldig godt og går inn og ut av roller ganske lett. Man har jo en del roller her i livet, som morsrolle, yrkesrolle, kone osv, og der er jeg meg selv. For jeg er mange deler og litt av mye 😉

    3. Ååååå, herlig beskivelse av et velkjent fenomen… En gang for mange år siden fikk jeg en plakat av broren min : “Se til at hjernen er tilkoblet FØR munnen åpnes…..” Jeg har litt koblingsvansker innimellom, men jeg bestreber meg på å unnlate å tråkke på andre. Det har hendt at jeg i min impulsivitet har gjort DET også. Da blir jeg lei meg……

    4. Åse Helen: ja sånn er det jo, man blir nok preget hvis man har en rolle å spille på jobb. Litt morsomt, jeg er på arbeidsavklaring for tiden og jobber med energi ,hehe, så jeg bruker å si at jeg jobber med energi både med og uten ledning 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg