Smil til deg selv

 

Jeg er  en dame i min beste alder

Ja, er ikke vi damer bestandig det

Jeg vil jo si voksen dame

Men jeg blir av og til titulert som en eldre dame

Det er jeg ikke helt komfortabel med, for inni meg er jeg veldig, veldig ung

Ja, ja, dame er jeg ihvertfall

Godt voksen er mye finere, enn eldre

Min mor sa bestandig at hun var godt voksen, enda hun var over 80 år

Vi damer vi har ofte våre humørsvigninger

Særlig i de dager når vi begynner å bli kalt litt godt voksen

Da kan det svinge høyt og lavt på få minutter

Jeg får jo ofte sånne gode råd dalende ned til mitt hode

Det var her en kveld jeg hadde lagt meg, at det kom en sånn lysende ide

Jeg bruker å meditere litt før jeg sovner

Da sover jeg så godt

Denne kvelden kjente jeg at jeg ble litt lav i frekvens

Det vil si litt molefonken

Nå har jeg funnet ut  at når jeg er det, drar jeg innpå meg alskens styr

Det ville jeg unngå, så jeg ba om gode råd

Jeg ville bli i humør igjen

Jeg hadde ingen grunn til å surmule

 

 

Da plutselig ser jeg et bilde i mitt fortreffelige, men akk så rare, hode

Jeg ser meg selv

Meg selv står foran meg

Ja, jeg vet at jeg ligger og har øynene igjen

Men der står jeg

Og da skjer det noe enda rarere

Jeg går meg selv i møte

Ja, ikke sånn bokstavelig, det er vanskelig å få til

Men inne i toppskallen ja

Ser dere det for dere

Nå står en av meg med ansiktet mot meg

Den andre meg står med ryggen til meg

Og vet dere hva

Jeg smiler

Jeg smiler så bredt at smilet mitt går fra øre til øre

Da føler jeg at den andre meg-en og bare må smile

Og så blir det så rart, at begge ler

Begge meg-ene ler høyt

Og for den meg-en som da ligger i senga, blir det enda morsommere

Ja, det blir så bisarr og rart at jeg må le jeg og

Og da kjenner jeg knuten i magen, løser seg opp og forsvinner

Jeg sier takk til meg og meg og meg

Og ler

Og så sovnet jeg

I dag

ps

Siden jeg sovnet, må det da være

I går

 

12 kommentarer

Siste innlegg