Jeg ser de svever rundt meg

Jeg ser de svever rundt meg
Det er to av dem i dag
Men jeg skimter en hærskare i bakgrunnen
Rundt meg, bak meg, over meg
De er overalt, beskyttende, føles det som
De ønsker meg bare vel
De ønsker å hjelpe meg
Sette meg fri
De to griper meg i hver sin arm
Opp i luften bærer det
Hjelp jeg tør ikke
Jeg vil ikke
Jeg er ikke klar enda

Men opp i luften bærer det
De vet jeg kan
De vet at jeg er klar
De vet at jeg bare er så redd
Redd for ikke å greie
Redd for ikke å bli trodd
Redd for ikke å være bra nok
Oppover, oppover, enda høyere
Jeg ser alt undervegs som små prikker
Men jeg er like stor
Alt det som var så vanskelig, ser med ett så lett ut
Så bagatellmessig

Så slipper de meg
Jeg farer gjennom luften
Det går rasende fort
Hva gjør jeg
Jeg kan jo ikke fly
En stemme sier meg at jeg må tro jeg kan
Dette er sjansen til å lære meg å stå på egne bein
Stå i egen kraft
Stole på at jeg kan og at jeg vet
Jeg må vite at jeg har tilgang på all verdens kunnskap
Jeg må bare tørre å slippe det til
Vite at jeg får hjelp når jeg trenger det
Vi er her kviskrer det
Vi er her……..alltid

Jeg kjenner motet komme
Jeg kjenner vinden suse i ørene mens jeg fyker nedover
Det går plutselig opp for meg st jeg må
Jeg må finne styrken min
Jeg må finne den nå
I det jeg forstår at jeg kan stå på egne bein

Jeg er ikke redd lenger
Jeg må bare stole på meg selv
I det jeg tenker tanken, kjenner jeg noe skjer
De samler seg rundt meg
Som en fallskjerm brer de sine vinger om meg
Farten bremses
Jeg ler
Frydefullt ler jeg
Jeg er meg
Jeg kan, jeg vet, absolutt alt vet jeg som jeg trenger å vite
Jeg må bare stole på egen visdom
Jeg må stole på at jeg får hjelp når jeg står fast
Jeg kjenner kjærligheten svulme i hjertet mitt i det jeg når bakken
Lykkelig kjenner jeg tryggheten fra moder jord under føttene mine
I dag

12 kommentarer

Siste innlegg