Du verden hvor livet er fascinerende

Å være i det åndelige landskap er en merkelig ting

Det er utrolig fascinerende

Det å bivåne sin egen endring

Hvordan man reagerer på ting nå i forhold til før

Hvordan man sakte, men sikkert kryper ut av gamle tankemønstre

Trange kammer hvor man nesten ikke får puste

Der man ikke kan gjøre ditt og ikke gjøre datt

Man holder seg selv tilbake

Tør ikke å utfolde seg enda hjertet skriker etter å gå til aksjon

 

Enda henger noe igjen

Man blir sårbar i visse situasjoner

Kanskje vil det aldri ta slutt

Men det bedres, det ser jeg godt

Jeg lytter og forstår, jeg må bare få øve litt mer

Ikke ta ting så personlig

Ikke føle nederlag om noe går meg i mot

Steg for steg endres jeg i forhold til å stå i egen kraft

Tørre å være meg

 

Det er ikke noe mål å være annerledes

Samtidig ser jeg jo at jeg er det

i omgangskretsen føler jeg meg ofte som en fremmed fugl

Andre betraktninger, andre tanker, andre gjerninger

Jeg lever tettere inntil mitt eget hjerte

Jeg hører hjertet mitt snakke

Jeg er blitt modigere å følge den stemmen som kviskrer så fortrolig til meg

Den stemmen som stoler på at jeg gjør det jeg skal

Det jeg skal er å være meg

Så enkelt er det

Være meg selv

Heldigvis omgås jeg med mennesker som lar meg få være meg

Som tar meg som jeg er

Jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er for akkurat den biten

Min nære familie og mine venner, som lar meg sulle rundt i min egen lille boble til tider

Sosial, men likevel så takknemlig for også å få alenetid

 

Tilliten i meg vokser

Enda ligger nok frykten der og prøver å få innpass

Men du verden hvor liten den er blitt

Jeg har vokst fra å være en liten mus til å bli en stor bjørn

Jeg har bestandig fra jeg var bitteliten vært glad i mennesker

Nå ser jeg at det er det jeg skal jobbe med

Nære møter med mennesker

Det å se hva man kan skape sammen, er vidunderlig vakkert

Samarbeid på mange plan

Vi er så avhengig av hverandre for å endre verden

Samtidig kan vi gjøre så mye hver enkelt av oss

Vi når hverandre i det vi sender ut av energier

Det er derfor så viktig at vi observerer egen adferd

Det å forstå at vi er ikke bedre enn noen andre

 

Det er ikke alt som  er like enkelt å forstå

Ondskap viser oss kjærligheten

Vi ser gang på gang hvordan folk samler seg i solidaritet ved tragiske hendelser

Vi ser og hvor mye mer åpne vi er

Det er flere og flere som merker fysisk på kroppen når andre lider

Vi tar inn det som fyker rundt oss i energiene

Flere og flere merker åndelig aktivitet i hus og hjem

Det har nok bestandig vært der, men nå tar vi det fysisk inn

Når man ser hvor mange som lar seg berøre av tunge energier, forstår man at mye må renses

Vasker man og rydder hus, føler man alt blir lettere

Akkurat sånn er det også med åndelig aktivitet, energier vi omgir oss med

Krangel og ufred setter spor i hjemmene våre

 

 

Jeg tenker og tenker

Jeg kunne skrevet ned mine tanker i timesvis

Er det rart man elsker minuttene med indre fred og stillhet

Men jeg er takknemlig, faktisk vanvittig takknemlig, over å få oppleve alt dette

Det indre landskap i oss mennesker

Alt som skal læres

Fra det å se alle minner kroppen vår bærer på

Det kan være små opplevelser som setter store spor etter seg

Som preger vårt voksenliv, til vi får pakket det ut og kastet det

Til det å se at energien vår kanskje aldri forsvinner

Det å kunne få ned opplysninger om både levende og døde, som man ikke har hatt mulighet å kunne vite

Annet enn gjennom energiene

Du verden hvor livet er fascinerende

I dag

 

 

7 kommentarer
    1. Nydelig……. Både teksten og illustrasjonene. For mitt vedkommende er det mye gjenkjennelse i det du skriver.Tenk om vi hadde visst det vi vet nå da vi var 20? Vi skulle vel ha alle disse erfaringene da, for å lære……… Viktig det du skriver under bildet av deg sjøl…. det med å dele bilder som andre har tatt eller tegnet/malt. Jeg har sikkert gjort noen “Blundere” på den fronten – i ren ubetenksomhet! Jeg har blitt mer obs på det nå enn jeg var i starten.

    2. karidansen: Takk 🙂 Ja, tenk om man hadde ungdommen, men erfaringen 🙂 Men da hadde vi vel ikke lært det vi skulle :)Ja, jeg var heller ikke så nøye med det i starten. Nå har jeg stort sett tillatelse til alt jeg deler 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg