Den store bevisstheten

Den store bevisstheten

Hva er vel det

Det høres så åndelig ut

Så crazy

Noe noen snakker om med store ord

Finnes den egentlig

Elller er det bare ord

 

Den store bevisstheten

Hvor kommer vi fra

Hvor går vi hen

Er vi her kun en liten stund på jorden

Som et lite vindpust i evigheten

 

Hvordan blir vi skapt

Hvert menneske, hvert dyr, hver en blomst

Mirakler overalt

Hvordan kan det henge sammen

Som små vanndråper sammen danner havet, deler vi mennesker jorden

 

Du og jeg

Sammen på jorden

Vi møtes, vi deler, vi lærer hverandre å kjenne

Kanskje vi liker hverandre, kanskje ikke

Kanskje vi elsker hverandre, eller er vi i krig

Det store mangfoldet

Den frie viljen

Hvor tar vi det fra

Hvorfor er vi her

Er vi her kun for å erfare og så dø og bli borte igjen

 

Mange spørsmål, vi leter etter svar

Jeg tror

Jeg tror at kroppen vår har sin tid, mens energiene våre lever videre

Inn i evigheten, inn i kjærligheten

Det åndellige univers

Jeg tror vi mennesker kan så mye mer enn vi tror

Jeg tror vi kan åpne opp for flere sanser enn vi kan drømme om

Jeg tror, og jeg vet, og jeg erfarer

Jeg ser ingen vei utenom

Ingen trodde vel at jorden var rund heller

Den store bevisstheten

Alle er vi en liten brikke, skapt for å skape kjærlighet

Skapt i kjærlighet

Nå må vi ta jobben vår på alvor

Bruke den frie viljen til nettopp det den skal brukes til

Skape fred rundt oss

Det begynner med at vi skaper fred i oss selv

I dag

6 kommentarer
    1. Ja, man må liksom alltid begynne med seg selv, for å klare å skape noe godt rundt seg 🙂 Jeg begynner med å dele ut dagens klem <3 🙂

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg har og trodd på det med mange liv, men nå lurer jeg på om det ikke er sånn likevel, at kanskje den sjelen vi er nå, er satt sammen eller skapt for å være akkurat den vi er akkurat nå, med de egenskaper og oppgaver vi skal ha. Men dette er et spørsmål jeg ikke er i mål med enda 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg