Vi gør visualisering enkelt

Visualisering er et viktig hjelpemiddel for meg

Jeg bruker det veldig mye

Visualisering og meditasjon

Jeg setter meg rett og slett ned og drømmer meg bort

Hvis jeg har en utfordrende situasjon jeg bekymrer meg for, bruker jeg det også

Jeg fokuserer på den løsningen jeg ønsker meg

 

Jeg setter meg ned, har på fin musikk eller har det stille

Alt ettersom jeg føler for

Så tar jeg for meg situasjonen jeg tenker på

Så ser jeg den for meg som om du ser på en film på tv

Jeg forestiller meg hvordan løsningen blir

Har jeg noen jeg er redd for som er ute og kjører bil, ser jeg dem for meg trygt hjemme

Jeg ønsker dem velkommen hjem

Jeg sier at det var kjekt at alt gikk bare fint

Vi smiler og ler og er glade

 

 

Hvis noen er syke og jeg skal sende dem gode tanker, gjør jeg likedan

Jeg ser dem for meg friske og  sender dem tanker om velvære

I forhold til egen helse , bruker jeg det mye

Jeg ser for meg at jeg er på høye fjelltopper på tur

Jeg måtte le for meg selv når jeg var på fjellet her i høst

Det jeg så for meg, hadde jo gått i oppfyllelse

Riktignok hadde jeg kjørt bil opp dit og gått bare en km

Men jeg var jo på fjellet, akkurat som jeg hadde visualisert

Ønsker jeg meg fint vær, når jeg skal på tur, ser jeg det for meg på forhånd

Parkeringsplasser dukker opp fra intet

Det slutter å regne akkurat når vi skal ut av bilen

 

 

 

Ja, nå skal jeg ikke påstå at vi får alt vi ser for oss

Sånn er det nok ikke

Det er ikke alt som skal bli noe av

Men det er likevel et viktig verktøy for å klare å ha en postiv innstilling til mye i hverdagen

Forskning viser jo at tenker vi positivt er det bra for helsa vår

Etter operasjoner blir de med en postiv innstilling fortere friske enn de som har dårlig tro på bedring

Skal du ha en vanskelig eksamen, klarer du den bedre hvis du fokuserer på at dette kan du

Går du til den med en innstilling om at det er for vanskelig, er sjansen for å gjøre det dårlig mye større

I tillegg er det helt gratis

Det kan utføres overalt

Mens du lager middag eller vasker gulv eller sitter på bussen

Bruk det for alt det er verd

Det vil lønne seg

I dag

http://www.kropsinstituttet.dk/tankens-kraft.html

http://treningstips.org/visualisering/

http://balanseportalen.no/web/index.php?option=com_content&view=article&id=66:schroedingers-katt-sjel-og-vitenskap&catid=16:forskning&Itemid=84

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg