Tro kan flytte fjell

I dag skal jeg snakke virkelig alvor

Dette er et tema jeg brenner så sterkt for

Det handler om hva vi gjør ut av vår egen hverdag

På tross av våre begrensninger

Det er jo en gang sånn at det er ikke alle av oss som kan gjøre absolutt alt vi har lyst til

Noen har store begrensinger, andre har små

 

Jeg vi derfor gi dere diverse innspill via andre

Andre mennesker som jeg beundrer

Mennesker som viser en ståpå vilje til tusen

Som viser oss at vi skal ikke sette oss ned på rævva og gi opp, uansett hva som feiler oss

Ja da, vi kan gråte en skvett

Det er lov

Det er lov å gråte bøttevis også

Men deretter skal vi lete og finne styrken vår

Den er der inni oss hvis vi vil

Det er viljen det kommer an på

Det er innstillingen til livet

 

Det forskes mer og mer på tankens kraft

Nå kan den fysisk måles

Det er energier vi sender ut med tankene våre

Hvilke tanker vi velger, er derfor uhyre viktig

I Danmark forskes det blant annet på meditasjon og visualisering på kreftpasienter

De bruker aktivt disse hjelpemidlene for å bli frisk

Ikke alle  kan bli 100 % friske, men alle kan bidra til at eget liv blir best mulig

Mange spør meg om jeg ikke kan skrive om hvordan de går i gang med meditasjon

Det skal jeg gjøre

Vi skal gjøre det enkelt

Jeg skal og skrive om visualisering i kommende innlegg

La dere nå inspirere av Lucky Linda og Dagfinn og Mona Enerly

I dag

 

 

http://www.luckylinda.no/du-skal-vaere-bra-frisk-for-a-vaere-syk/

http://www.luckylinda.no/verdens-kreftdag-hvordan-leve-med-kreft-hver-dag/

Sitat fra denne artikklelen

http://www.tv2.no/a/5386522

 Det var i 2005 at verdenen til Dagfinn Enerly (41) ble snudd på hodet. Under en fotballkamp brakk han nakken og ble lam fra brystet og ned. Siden den gang har han jobbet med å trene opp førligheten i kroppen

Veien til å i det hele tatt drømme om å kunne gå har vært lang. Enerly hadde ikke språk etter ulykken. Han måtte på nytt lære seg å spise selv. Og å pusse tennene til barna. Kona Mona forteller at paret hele veien satte seg mål for hva Dagfinn skulle oppnå.

Han skjønte at han hadde to valg: enten å kjempe eller tenke at «her har ikke jeg noe å gjøre». Da satte han seg små delmål. Vi har prøvd å se muligheter i alt, og vi har prøvd å finne vår måte for at det skal gå an for Dagfinn å mestre disse tingene. Han er mentalt sterk, og det ligger mye tanker bak tingene man har lyst til å gjøre

 http://www.publicom.no/dagfinn-mona-enerly-foredrag/

6 kommentarer

Siste innlegg