Jeg planter trær


I dag planter jeg trær

Ihvertfall en liten stund

Ja, nå lurer du nok igjen

Det gærne kvinnfolket

Hun spiller spill på facebook hun

Og hun liker det

Akkurat nå på Farmtown

Det var det første spillet jeg la til når jeg kom på facebook

Jeg har ikke vært der på lenge, men nå er jeg innom

Og jeg planter trær på gården min

 

 

Nå har jeg spilt pcspill helt siden de første hjemmedatamaskinene kom

Den gangen var jeg nesten alene i bekjentskapskretsen som spilte

Det er fin trim for hjernen, ihvertfall de spillene som ikke er på facebook

Du trener hukommelse, logisk tenking, reaksjonsevne, språk

Det var en hjerneforsker som anbefalte tre ting for å holde hjernen aktiv

Det var å lese, strikke og å spille pcspil

Nå i disse facebooktider er det mange som spiller

Selv om disse spillene er mye mer kjedelig

Nå spiller de, mange av de som stønnet over meg, for noen år siden

Og hva så

Bryr det meg

Nei, så langt i fra

 

Jeg spiller fordi det gir meg glede

Jeg koser meg

Hver må finne sine ting de gjør for å slappe av

Det er samme hva det er

Om du legger en kabal eller planter stiklinger eller samler på frimerker

Gjør det som du liker

Det som gir deg glede

Det du selv koser deg med

Og gjør det med god samvittighet

Den tiden du bruker på noe som du slapper av med, er gull verd

Og ha respekt for at andre kanskje liker noe annet enn deg selv

Da skal jeg fortsette med å plante trær

I dag

 

 Ps hva gjør du når du skal slappe av ?

Og liker du ikke spilleforespørsler på facebook, gå inn på kontoen din og blokker de, så kommer det ikke flere

12 kommentarer
    1. Så bra at det å strikke holder hjernen aktiv. Det er favoritthobbyen min nemlig. Og nå om dagen går det i ulike sokker. Og så litt spill på pc innimellom. Kjekt å høre at jeg kan ha god samvittighet for de valgene da 🙂

    2. Morro med spill 😀 Jeg spiller også er det farmville? Det husker jeg at vi spilte myyye men så planta engelen alltid ting som var ferdig midt på natta og sånn at hun skulle våkne uthvilt til skoledagen, love jeg hver gang å ta avlingen hennes føre den vissna,haha, bare gjett jeg var trøtt eller 😀 Spill er gøy 😀 Ha en riktig så fin kveld <3

    3. ladyaugust: Ja, det er travelt 🙂 Spilte også det en stund men ble lei av at det visnet,hehe. Nå spiller jeg mest Castleville, men jeg abbonnerer på en side på nett for 60 dollar i året og der er det mye morsommere spill og de tar slutt. Facebook spillene er jo bare ute etter at du skal bruke penger.

    4. Man kan spille de fleste spill uten å bruke penger men så er det alltid når man har kommet langt i spillet så dukker det opp ting man nesten ikke kan leve foruten 🙂 I know. Jeg kan fort bli litt hekta på spill, så jeg spiller ikke alverden, men morro er det 🙂

    5. Ja det er mange som driver med planting av tre ser jeg 🙂 Jeg spiller ikke, men får mange invitasjoner. Jeg er nesten aldri på fb så jeg irriterer meg ikke over alle spillinvitasjonene. Det er nok lurt i forhold til å trimme hjernen ja. Mine besteforeldre la kabal for å holde de grå i vigør 🙂 Ha en nydelig dag 🙂

    6. ladyaugust: Det er noen spill der man får “penger” gjennom spillet som man kan bruke, er man sparsom på de, går de fint. Det får man både på Castleville og Farmtown som jeg spiller, for jeg bruker ikke rette penger på de, men de vil jo gjerne at vi skal gjøre det ja:) Derfor er det fint på den siden jeg betaler 60 doller for et år, der har jeg hundrevis å velge mellom og de er morsommere 🙂

    7. Jeg liker å spille på kabal spill. Der en må tenke litt, og det er en del av de. Tidstyv kaller jeg de innemellom, men det får nå våge seg.
      Av og til er det bare deilig å ikke bruke hodet til noe annet enn logisk tenkning::)
      Kos de videre tenker jeg.:)

    8. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg koser meg jeg 🙂 Viktig for meg å ha noe sånt der tankene forsvinner 🙂 Har alltid likt å spille siden jeg var liten pike og tigget meg til å spille vriåtter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg