Fredagskos

I dag tar vi en liten billedkavalkade med Vigdis T. Mølmanns bilder

Siden hennes finner du ved å følge denne linken

https://www.facebook.com/pages/Vigdis-T-M%C3%B8lmanns-bilder/385126901605528?fref=ts

Vi stresser ned

Det er helg

Man begynner på mandag og så er det fredag dagen etter

Ja, sånn føles det

Det går i forrykende fart

 

Jeg hadde legetime i dag, pr telefon

Den mulligheten får man på Balderklinikken

45 mil en vei er langt til legen

Derfor er det fint å kunne ha timen på denne måten

 

 

Grunnen til legebesøket er oppfølging av stoffskfiftet mitt

Jeg ble veldig glad av møtet i dag

En interessert lege som gjerne  vil finne ut den riktige veien for meg

Før jul steg formen og jeg durte i vei med trening

En halv time hver dag på Elipseapparate mitt, styrke 4

Etter to uker, smalt det

Da sa kroppen min at dette vil jeg ikke

Så gikk den i kjelleren og la seg

Så begynte klatringen igjen, steg for steg opp trappen

Men opp kommer jeg

 

 

Da var det fint når legen gav meg råd i  dag

Start med 1 minutt

Kun 1 minutt, men likevel gjør det underverker for energilagrene i kroppen

Ett eneste minutt gjør at energilagrene øker uten at kroppen stuper

Så kan jeg øke forsiktig til 5 min hver dag

De fem minuttene er nemlig så mye mer enn å gjøre ingenting

 

 

Deretter anbefalte hun meg å meditere hver dag

Eureka, endelig en lege som skjønner at meditasjon er vitamininnsprøyting

Det er det nemlig

Meditasjon er mer verdifullt enn både gull og diamanter

Det gir en sliten kropp ro

Man får faktisk hentet seg inn igjen mye lettere

I tillegg får man kontakt med seg selv, noe som og er deilig befriende

De minuttene når man ikke tenker på hva som skjedde i går

Eller for ikke å snakke om hva man må bekymre seg over i morgen

Noen få minutters mental trening er rene gullgruven

Og helt gratis

 

 

Så da er det fredag

I kveld er det kos

Det er helg og da unner man seg en liten sjokoladebit eller to

Jeg spiser lite sukker ellers i uken, men koser meg litt i helga

Det er fint å skille mellom hverdag og helg på den måten

Da blir helgen enda mer kos

Sånn har vi gjort det bestandig helt siden barna var små

En god rutine synes vi her i huset

God helg ønskes dere alle

I dag

 

ps, ta en titt i lørdags-Vg i morgen, kanskje ser dere meg der (ikke noe på trykk i dag)

6 kommentarer
    1. God helg til dere 🙂 Nyt sjokolade og meditasjon, så fort som dagene går er det snart Jul igjen 😉

    2. Så herlig å ha en så klok og flink lege, selv om han bor langt unna. Ved sykdom må man bare ta det kjempe forsiktig og se om kroppen er med. Mange skjønner ikke at 10 min kan være for mye til å begynne og bare stresser kroppen. Meditasjon er jo også gull verdt. Det har jeg glemt litt i det siste, men nå skal jeg begynne igjen.
      Kos deg medsjokoladen og riktig god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg