Av og til trenger vi å tenke på noen andre enn oss selv


Mange av oss er litt selvopptatte

Tenker på oss selv og våre utfordringer

Kanskje vi synes synd på oss selv og hvor ille vi synes vi har det

Det er kanskje da vi bør tenke litt

Hvem har sagt oss at livet skal være enkelt

Ingen

 

Vi har ikke kommet til jorden for å vandre i solskinn hver dag

Alle får vi ett sett utfordringer

Det virker på meg som de som har fått mest, er de som tar det best

Ofte tenker jeg, skal tro hvordan de har kommet seg igjennom det

Hvor henter de styrken sin fra

Følesen der og da er at jeg tror jeg ville ha gitt opp

Men sånn er det nok ikke

Det virker som om det stemmer det gamle uttrykket

Som din dag er, skal din styrke være

De som tilsynelatende har det verst, er de som ser ut til å sette størst pris på livet

 

Hva så med alle oss andre

Vi som ikke har så store utfordringer

Kanskje vi skulle tenke litt etter

Finne takknemligheten

Nyte alle mulighetene våre

Ikke grave oss ned i selvmedlidenhet og se alle lukkede dører

De lukkede dørene er stengt

Vi må finne noen andre

Andre dører som er åpne

Ikke stå og sutre utenfor den døren som er lukket

Det gagner oss ikke

I dag

4 kommentarer
    1. Løsningen for meg da jeg slet litt i 20-åra, var å få fokuset vekk fra meg selv og mine problemer og over på folk rundt meg…Da forsvant mine egne vansker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg