Hva sier ditt hjerte

Jeg er så opptatt av hjertet mitt

Det banker jo inni meg hele døgnet

Det holder liv i meg

Det er selve livet for meg

Jeg er glad i å leve

 

Drømmene dine sitter i hjertet ditt

Drømmene dine er drivkraften din

Små og store av dem

Det er hjertet sin måte å dytte deg fremover på

Det er ikke sikkert du skal fullføre dem

Det kan være noe på veien dit du skal lære

Men for å få deg dit, må du dyttes fremover

Dette vet hjertet ditt

Det er visere enn du tror

 

 

Mange har lukket sitt hjerte

De har blitt forlatt, følt smerte og sorg

For å beskytte seg, lukker de hjertet sitt

De er redde for mer sorg, mer smerte

Da må du bestemme deg for å åpne det igjen

Skal du leve fullt ut, må frykten i livet ditt bort

Du må ha tiltro til det gode

 

 

Jeg synes det er fint å snakke med mitt indre barn

Det er bare en måte å snakke til seg selv på

Men det er fint å gjøre det billedlig

For meg er det lett å se for seg en liten pike – meg

Jeg tar henne på fanget

Ofte føler jeg hun  fryser

Jeg ser derfor for meg at jeg baller rundt henne et pledd

Jeg varmer henne og snakker med henne

Jeg spør hva hun tenker på

Så beroliger jeg henne, hvis hun er lei seg

Jeg forteller henne at hun er trygg

Jeg sier jeg skal gjøre alt som står i min makt for å passe på henne

Uansett hva som skjer så skal vi klare oss fint igjennom det

Jeg er voksen nå og kan passe på henne

Det hun har opplevd før, er over

Nå er det en ny tid

Det kommer nye, fine dager med blanke ark

Da smiler hun og blir glad

Så hopper hun ned av fanget mitt

Hun er glad og fornøyd

Hun spretter avgårde, hoppende fra en fot til en annen

Hun er lykkelig igjen

Det føles godt

Hjertet mitt banker

I dag

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg