SPRUDLEDAG

I dag har jeg en sprudledag

Det er så fint

En dag man er våken og opplagt og humøret er på topp

Man kjenner gleden i kroppen

Det sprudler

Nesten som bobler

De stiger opp og ut

Kanskje det vises til og med

 

Ja, om man ikke ser boblene, så ser man smilet

Og latteren

Og alle ordene

Du verden hvor mye jeg snakker når jeg har sprudledag

Har jeg ingen å snakke med, ja da synger jeg

Høyt

Veldig høyt

Det er befriende

 

 

Det er viktig å nyte disse sprudledagene

La seg beruse av dem

La dem virkelig få jobbe i kroppen

De legger nemlig grunnlaget for mer bobling

Som en gledesgeysir som spruter ut lidenskapslava

Som en sånn liten serpentin

Som du trekker i og det eksploderer i fargesprakende papirstrimler

Ja, det kommer ikke strimler ut av meg da

Bare energi

 

Energibobler er fine greier

De tror jeg jeg bestiller mer av

Jeg vil sprudle mer

Det er morsomt

Det er viktig å la denne følelsen sette seg i kroppen

Klikke lagre som, i en feel good mappe

Da kan man plukke frem igjen den følelsen de dagene man mister den

Da kan man lukke øynene og tenke tilbake

Man kan ta følelsen inn i kroppen igjen

Det er feel good medisin

Det er medisin for de dagene når boblene har sprudlefri

Men det har de ikke

I dag

 

10 kommentarer

Siste innlegg