Skap lykkelige øyeblikk

Det kan være slitsomt å være høysensitiv

Alle disse tankene og følelsene som hele tiden er mange og store

Men det kan og være til stor hjelp for å skape lykkelige øyeblikk

Når man er så følsom kan man og leve seg inn i opplevelser på en fin måte

 

Det øverste klippet er da Susan Boyle  sang I dreamed a dream, i  Britains got talent

Hun sjokkerte alle sammen

Alle dømte henne nord og ned før hun sang

Enda griner jeg hver gang jeg ser dette klippet

Og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sett det

Stemmen går rett inn i meg, den vibrerer og skaper følelser

I tillegg kommer tankene

Tankene om å føle seg oversett og liten

Det å ha den enorme stemmekraften og ikke bli hørt

For deretter å synge for hele verden

Nå har vel ikke alt vært like enkelt for Susan Boyle, etter at hun ble kjent heller

Vi har jo fortsatt vår bagasje selv om vi er flink til å synge og får stor fanklubb

Det berører og tankene mine, at ikke man må tro på evig lykke om drømmer blir realitet

Å bli rik og berømt er ikke ensbetydende med å være lykkelig

Likevel handler dette for meg om å gå for drømmene sine

Ikke la seg vingeklippe

Men mest av alt handler det om følelsene jeg kjenner i kroppen når jeg lytter

Men jeg lette etter Susan Boyle i dag fant jeg denne versjonen fra teaterstykket Les Miserables, som jo sangen er hentet fra.

Sunget med innlevelse av Anne Hathaway.

Samme sang, men en helt annen opplevelse

Først nå går det opp for meg hva teksten handler om

Den handler ikke om å følge drømmene og alt går bra

Den handler om å ha drømmer som blir knust av livets virkelighet

Det skjer jo også

Sånn er livet

Det kan gi oss både sorg og smerte

Det er en del av vår lærdom

Her er det ikke kraften i stemmen som griper meg, men innlevelsen og historien

Det såre, det sarte, smerten

Så uendelig sårt, men samtidig så vakkert

Men det dukket opp en annen versjon også

Hayley Westenra

Og du verden sier jeg

For en stemmeprakt

Jeg lar stemmen gå inn i kroppen min

Jeg lukker øynene

Jeg flyter bort

Jeg kjenner hvordan hennes stemme går gjennom hele min kropp

Alt annet rundt meg forsvinner

Tårene renner, men kroppen min jubler

Jeg kjenner hver fiber i kroppen min lever

I sånne øyeblikk er jeg vanvittig lykkelig

Jeg elsker å kjenne hvordan kroppen min reagerer

Hvordan den lar seg berøre

Hvordan den tar øyeblikket til seg

Hvordan stemmen vibrerer i kroppen min

Jeg nyter øyeblikket

Takknemlig for min følsomhet

Vet at jeg aldri ville byttet den bort i noe annet

Øyeblikket gjemmer jeg i hjertet mitt

Med dette lærer jeg at samme sang kan påvirke meg på ulike måter

Det er fint

I dag

 #høysensitiv #følsom

11 kommentarer

Siste innlegg