ENGLER OG SÅNT

 

 Bilde Aud Rye

Denne adventstiden har jeg fått låne mange englebilder

De har jeg satt tekst på

Det har vært så koselig

Det har vært min adventssyssel, min ventetid mot jul

Lage bilder til Lillasjelsiden min

 

Bilde Eivor Johansen

Engler betyr mye for mange

Hvordan de egentlig ser ut, vet vi jo ikke

Mange har jo sett engler i kritiske situasjoner

De står for trygghet

Kanskje det er derfor vi er glad i dem

 

Bilde Aud Rye

 

For meg står engelen for det åndelige sendebud

En hjelp og en støtte og stor kjærlighet til mennesket

Et symbol på at det finnes noe mer mellom himmel og jord enn det vi kan se med det blotte øyet

Vi må sanse det

Derfor kommer det også an på hva vi tror på

Jeg har jo forståelse for at ikke alle tror på engler

 

Bilde Torill Øines

 

Vi mennesker har nok satt et bilde på engelen som vi kan forstå

Siden de er rundt oss, så ser vi dem med vinger

Jeg tror nok ikke de ser akkurat sånn ut som vi tror

De er nok mer lysende energier

Jeg tror og at det er engler i menneskeskikkelser på jorden

Eller kanskje er det også noe jeg bare tror

Jeg tror de er her for å lære hvordan det er å være menneske

Disse menneskene er en ekstra god støtte for sine medmennesker

 

Hanna L. Jakobsen

 

Derfor er jeg glad i disse englebildene

De viser et mangfold og de viser glede

Det er viktig for meg

Gleden og kjærligheten oss mennesker igjennom

Derfor er engelen et fint symbol

Det er koselig med engler

I dag

 

Bilde Vigdis T. Mølmann

Ønsker dere  å kjøpe bildene, er de uten tekst. Jeg formidler gjerne kontakt med kunstnerne. Mange av bildene er solgt allerede.

6 kommentarer

Siste innlegg