JEG SNUR

Jeg har stadig nye prosjekter

Prosjekter der jeg ser meg selv

Det jeg tydelig ser er hva jeg gjør med egen tankegang

Og kom ikke å si at du aldri går i fellen du også

Hver gang jeg har glemt noe, sier jeg at hodet mitt ikke virker

Min mann arresterte meg her en dag

Er det rart sa han, at hodet ditt ikke virker

Du sier det jo flere ganger hver eneste dag

Ja, jaggu gjør jeg det

Har du hørt

Er det moro å bli bevisst dette

Nei

Men er det viktig å tenke over

JA

 

Jeg har et aktivt hode

Jeg har en tankeføring som er høylytt

Det vil si jeg snakker tankene høyt inne i hodet mitt

Og det er ikke bare denne tanken som er negativ

Jeg har mange sånne

Huff, jeg er så trøtt, vet ikke om jeg orker å stå opp enda

Jeg er ikke helt i form i dag

Vet ikke om jeg orker å gå tur akkurat nå

Er litt sliten, trimmen får vente

Jeg synes husarbeid er gørr kjedelig

Jeg har ikke lyst til å rydde i kjelleren nå

 

 

Hvor mange slike tanker forer jeg hodet med hver eneste dag

Hvor mange har du

Er du klar over at hodet vårt tror på absolutt alt vi sier

Det tror til og med at det du sier til andre, gjelder deg selv

Er du klar over hvor sterk tankens kraft er

Ikke det

Prøv å sette deg ned i en stol og fortell deg selv hvor trøtt og sliten du er

Vi manipulerer oss selv mye mer enn vi er klar over

Men vi liker ikke å tenke på det

Vi liker ikke å tro på det

Hvem vil vel vite at en selv er skyld i mye av det som er ubehagelig

Da er det mye lettere å skylde på alt annet og alle andre

 

 

Nå skal jeg til aksjon

Jeg har allerede tjuvtrent

Hver gang en sånn sytetanke kommer, skal jeg være den bevisst

Deretter skal jeg snu den

Ja, nå skal jeg straks gjøre trimmen min

Det greier jeg fint

Deretter skal  jeg rydde mer i kjelleren

Dessuten skal jeg kose meg hele dagen

I dag

 


Ps og fall nå ikke i fellen at du sier at jammen jeg er da syk og dårlig så jeg greier ikke. Vi kan være syk og dårlig, fordi om vi ikke tenker på det også. Vi kan heller tenke på det vi klarer, fremfor det vi ikke klarer. Da blir også dagen mye lettere, uansett hvilke begrensninger man har. Se bare til andre for inspirasjon. Tror du Cato  Zahl Pedersen hadde kommet seg på alle fjelltopper hvis han hele tiden sa til seg selv at med kun en arm går det ikke an. Eller Dagfinn Einerly som trener seg opp igjen fra å være lam, til nå å bli bare bedre og bedre. Tror dere virkelig at de hadde mestret hverdagen sin hvis de hele dagen hadde foret seg selv med negative innspill. Det betyr ikke  at man ikke har dårlige dager der man er negativ, men det betyr at man jobber med egen tankegang for å snu de dagene til å bli best mulig.

10 kommentarer
    1. Veldig fine ord du skrver her Mariann 🙂 Tenker slik selv, så sier jeg til meg selv, ta deg sammen Anne-Berit.. Ta deg sammen, du kan så mye bedre enn det her 🙂 Da blir man løftet noen hakk med en gang 🙂 Jeg skal gjøre som du, snu tankegangen enda mer 🙂 Takk 🙂

    2. Anne: Ja, jeg var faktisk ikke klar over at jeg hadde så mange negative tanker, har jo prøvd å være positiv. Jeg tenkte de var vanskelig å snu, men det har gått veldig lett egentlig når jeg først ble bevisst det:)

    3. Det med tankenes kraft er det absolutt mye i! Det en sender ut kommer tilbake…og å snu negativt tar tid men begynner man er det lettere for hver dag! Og du setter fingeren på noe veldig viktig😊de sniker seg inn overalt disse tankene..😊og jeg har selv Prøvd ut en del der med gode resultater i forhold til ting man tror en ikke klarer. Orker osv..bare det å si til seg selv når en våkner at dette blir en fin dag😊når kroppen krangler er det så lett å fokusere på smerter i sted for å tenke på det som er positivt….jo mer en kjenner etter jo verre er det i grunnen. .ihvertfall kjenner jeg selv mye mer smerter når jeg tenker det er så vondt jeg orker ikke.😀the laws of attraction. .er jeg absolutt enig med😊ha en fin uke..😊😊😊😊takk for påminnelse 😊😊😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg