HJERTET MITT SPARKET MEG I GANG

For meg er det veldig viktig  å følge hjertet mitt

Det er ikke bestandig de store drømmene det handler om

Det handler oftest om de små tingene i hverdagen

 Vi går jo gjennom livet for å lære

Lære  akkurat det  vi som individ, skal ha som lærdom

For at vi skal få den lærdommen, må vi finne den

Det kan være en utfordring, for vi vet jo ikke eksakt hva vi skal lære

 

Mange synes det er vanskelig å følge hjertet

Det er det også, for vi har en hjerne som blander seg inn

Den vil analysere ting ut fra hva vi har opplevd før

Det er derfor en stor mulighet for at den vil ha motstand mot det du skal gjøre

For meg er det viktig å forstå at hjertet mitt ikke roper

Det kviskrer

 

Jeg skal gi dere et lite eksempel

Her en dag sitter jeg foran pc-en min

Jeg har litt vansker med å komme i gang

Jeg har frisknet til, skal øke aktivitetetsnivået

Det er ikke så enkelt bestandig å aktivisere seg, når man er hjemme hele dagen

Det er fort gjort å gå i en avslappingsfelle

Jeg sitter og gruer meg, for jeg skulle hatt vasket gulv

Det er ikke noe jeg er så glad i, så av og til stritter jeg imot

Energiene er sterke denne dagen, så jeg sitter der litt salig, deilig avslappet

Så hører jeg: Gå og se på Tv

Ja, jeg vet at nå høres jeg ut som de som hører stemmer i hodet

Det kan være skummelt hvis det er høyrøstede stemmer som kommandere deg

Dette er mer som en kviskring og det er bare godhet

Jeg tenker jo mye, har stor tankevirksomhet, men dette er annerledes

Det er ikke sånn gjentatt gnaging

Det kviskrer, men er likevel bestemt

Se på tv, sier det

Nei, jeg bruker ikke se på tv sånn midt på dagen

Da må jeg i så fall være så elendig at jeg sitter i en stol og ikke orker noe

 

Men så blir jeg litt nysgjerrig

Jeg reiser meg, går på stua og  skrur på tv-en

Jeg blar gjennom kanalene og ser at på Nrk, går programmet Jakta på lykka

Det er et svensk program om hvordan vi skaper vår egen lykke

Det starter om en halv time

Aha, det vil jeg se

Nå har jeg jo allerede kommet meg i gang, så nå kan jeg finne frem vaskebøtta

Jeg vasker en halv time, ser programmet som omhandler mye av det jeg har jobbet med denne høsten.

Hvordan komme seg opp igjen når man er litt nede

Etterpå begynner et program som heter: Bør de gifte seg

Det tar for seg parforhold

Veldig interessant og gjenkjennende

Jeg pauser imidlertid programmet og vasker ferdig

Så ser jeg det etter vasken

 

Ved å følge stemmen i hjertet mitt, oppnådde jeg flere ting

Jeg fikk sparket jeg trengte for å komme meg i aktivitet

Jeg fikk vasket gulvene mine

Jeg fikk med meg to programmer som jeg syntes var veldig lærerike

Og den store belønningen var at jeg følte meg jo så fornøyd etterpå

Kroppen fungerer, jeg må øke aktivitetsnivået

Det jeg trenger mer av er motivasjon til å gjøre det

Og det tror jeg nok vi skal fikse

I dag

 

6 kommentarer
    1. Ja, det skorter litt på motivasjon og aktivitets-nivå hos noen og enhver 😉 He-he…samme her vet du 🙂 Fint du fikk motivasjon da 🙂

    2. Så bra at du fikk gjort noe både praktisk og interesant (tv)…jeg bugner ikke av motivasjon…men syns jeg er flink til å stadig gjøre litt og litt mer…slik at jeg alt i alt …når jeg ser tilbake på åra med sykdom…faktisk stadig kommer et skritt videre med aktivitetene…og det er jo bra…
      Ha en fortsatt fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg