FORKLARINGSBEHOV

Det er mye jeg ikke forstår av meg selv

Blant annet foklaringsbehovet

Litt kan jeg nok skylde på høysensitiviteten her også

Jeg liker at ting skal fremstilles riktig

Sånn sett så er facebook er en farlig arena for meg

Det er så mye der som fremstilles feil

Mange bruker jo facebook bevisst for å fremme sin sak

Derfor kan vi bli lurt både du og jeg

Det liker jeg ikke

Jeg liker fakta enten det er fra den ene eller andre siden

 

Når folk gråter fordi de er feilinformert, da blir jeg frustrert

Og så starter engasjementet mitt da

Jeg hiver meg innpå for å forklare

Forklare og forklare

Ja, kanskje har jeg selv misforstått, det hender jo

I så fall er jeg takknemlig for at noen kan vise med en kilde med riktig informasjon

Jeg vil ha sannheten, selv om den ikke er til fordel for meg

 

Jeg er så rar sånn

En venninne av meg rister ofte på hodet

Hun forstår ikke dette engasjementet, hvofor bryr jeg meg

Jo, det er jo fordi jeg liker at ting blir riktig fremstilt

Et lite eksempel er når noe blir delt og sitert på facebook, der vedkommende har dementert

Vedkommende har gått ut og sagt fra at dette ikke stemmer

Når det likevel deles, sier jeg fra at dette ikke stemmer

Men folk bryr seg ikke om det, det spiller ingen rolle liksom

 

En annen ting er alt som deles som eget men som er andre sitt

Ord som blir sagt, bilder som deles

I følge åndsverkloven kan vi ikke dele hva som helst

Og gjør vi det, bør vi ha med kilden istedetfor å late som om det er vårt eget

Akkurat når det gjelder den biten, har jeg gitt opp

Jeg ser hele tiden at folk deler både ord og bilder som ikke er deres

 

Men så tilbake til temaet

Forklaringsbehov

Hvorfor i all verden bruker jeg så mye energi på dette

Det er jo ikke min business

Folk må få tro og mene akkurat hva de vil for meg

Jeg har ikke noe med det

Nå tror jeg at jeg skal i treningsleir

Jeg skal selv legge meg inn på en camp med kun meg selv som elev

Og lærer

Jeg skal lære meg å ikke bry meg

Det er ikke noe jeg kan gjøre fra eller til likevel

Jeg blir bare frustrert og lei meg

Om jeg klarer det, ja det vil nok holde hardt

Men jeg skal øve

I dag

 

2 kommentarer
    1. Ja, det er vel sånn vi har det noen og enhver av oss 😀 Jeg forklarer og forklarer jeg også..Men det er gjerne i forhold til egne ting… Hvis jeg skal forklare noe som gjelder meg og mitt, at jeg skriver det SÅ tydelig for at folk ikke skal misforstå…Men jeg tro ikke jeg er så mye sånn på vegne av andre kanskje..Der slapper jeg lit mer av… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg