TANKER I LOOP

Liker du berg og dalbaner

Jeg har en innebygd

Jeg har en helt egen innebygd berg og dal bane

Den har mange looper

Den har nedoverbakker og oppover bakker

Bakker der det kiler i magen

Plutselig stuper det utfor så fort at jeg gisper av skrekk

Skummelt blir det da

Av og til blir jeg redd

Engstelig

Magen fylles av frykttanker

Jeg mister kontrollen

 

 

Sakte men sikkert går det oppover igjen

Nå er det moro

Vi kommer til en loop

Det er mange looper på min berg og dal bane

Det er tankene mine som går i loop

Min høysensitive hjerne lager de

Den hjernen har det travelt

Den sender tankene i en bane

De kommer igjen og igjen

De går i loop

 

Gode tanker er fine når de går i loop

Da koser jeg meg

Jeg er i flyt

Jeg lener meg tilbake i vogna mi

Livet er herlig

Jeg holder meg fast

Jeg har full kontroll og suser avgårde

Wow, hvor jeg lever

 

 

Da er det verre med de mindre gode tankene

Bekymringstankene

De fyller både magen og hodet

De kommer også igjen og igjen

De spiser seg inn i hjernen min

Da er det som om berg og dal banen min stopper opp

Eller rettere sagt den går i samme loopen igjen og igjen

Rundt og rundt og rundt

Stopp, roper jeg, jeg vil av

Jeg vil ikke mer

Jeg vil videre

Jeg vil inn i de gode bakkene igjen

De fine nedoverbakkene, der det kiler i magen

 

Åh, der løsner det

Loopen slipper tak i deg

Du kjenner du er i flyt igjen

Du kjenner vinden i håret igjen

Du roper høyt av glede

Du kom deg ut av loopen

Du suser nedover bakkene mens du hviner av fryd

Tjoho, ser der meg

Jeg er i farta

I dag

#høysensitiv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg