AV OG TIL NÅR JEG SKRIVER……

Kristin Børresen på facebook

 

Av og til når jeg skriver, renner tårene samtidig

Det er av de innleggene som kommer dalende ned

Jeg vet ikke at de kommer

Det kan være ulike ting som trigger

Det kan være en følelse eller en setning

Det kan være en sang eller et bilde

 

Slik som i dette innlegget nedenfor

 http://lillasjel.blogg.no/1411131596_19092014.html

Der var det dette bildet som gav ordene

 

 

Jeg ser på bildet

Jeg tenker det er meg det der

Og plutselig kommer ordene dalende

I de innleggene trenger jeg nesten ikke å rette

Det er veldig sjelden skrivefeil i de

Hvis jeg ikke da skriver så fort at ordene stokker seg

 

Slik er det ofte når jeg lager bilder også

Bildene gir meg teksten

Ordene kommer av seg selv

Det er litt forunderlig

Jeg har aldri trodd at jeg skulle begynne å skrive på denne  måten

Det har igrunnen aldri intereressert meg

Jeg kunne kanskje skrive artikler eller fakta

Det skulle jeg kunne tro på

Men at sånne ord var inni meg, det visste jeg ikke

 

Jeg visste det slett ikke

Ikke før de begynte å dale ned

Jeg tok imot dem når de kom

Jeg tok mot til meg og publiserte dem

Jeg vet at mange føler de har ikke ordene på den måten

De forteller meg at de klarer ikke å sette ord på ting

De sier at jeg setter ord på hvordan de har det inni seg

Det gir meg glede å kunne gjøre det

Men jeg kan ikke skrive ordene for å glede andre

Jeg må skrive dem fordi jeg har dem inni meg

De kommer fra min indre kilde, fra min sjel

Lytt til stemmen inni deg

Lær deg selv å kjenne

Den du er ment til å være

Lytt til stemmen i hjertet ditt

Den vet hva som er riktig for deg

Lær deg å skille mellom hjernens tanker og hjertets stemme

Hjernen setter sammen tanker basert på det du har opplevd og erfart

Hjertet ditt vet hva som er din livsvei, hvem du er

Det er sjelen din som snakker gjennom hjertet

 

Nå tror jo jeg at vi deler de samme energier

Jeg tror vi når hverandre gjennom tankene

Ja, ikke det at vi kan lese hva hverandre tenker

Men at vi kan nå hverandre gjennom tankene via energiene

Derfor gir kanskje mine ord deg noe

Derfor kan du av og til føle det jeg føler, når jeg skriver

Det er gjenkjennende

Enten det nå er bilder eller musikk eller ord

Vi gir mat til sjelen vår

Sjelen vår ønsker det vakre, det som gjør den berørt

Da spiller den på følelsene våre

Den får oss til å reagere

Da kjenner vi at vi lever, at livet er noe stort noe

Det er fint å kjenne på

I dag

2 kommentarer
    1. Jeg skriver også sånn innimellom.Ikke alt jeg skriver er sånn, men mange ganger , mange av mine tekster, kommer rasende på en fjøl, enten av mine bilder, en tegning jeg har, eller en setning jeg kom på. Det kan være morsomme tekster eller de mer tankefulle. Men det er godt å sitte å skrive på den måten.-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg