Inne i meg sitter en liten jente

 

Inne i meg sitter en liten jente

Ja, kroppen er stor

Den er blitt voksen

Noen rynker her og der

Det siger litt både hist og pist

Men inni meg er det fortsatt en liten jente

 

En som er full av undring over livet

En som er vitebegjærlig

En som vil lære mest mulig

En som vil forstå hvordan ting henger sammen

En som vil føle samhørighet med andre medmennesker

En som vil føle glede og kjærlighet

Kjærlighet mellom oss sjeler

 

Det er så stort

Hun sitter der den lille jenta

Av og til litt forbauset

Det er ikke alt hun forstår

Hvorfor reagerer disse menneskene sånn på meg

Hva er det jeg har gjort nå

Har jeg sagt noe galt

Jeg er jo bare meg

Lille meg

Jeg mener bare godt, skjønner de ikke det

 

Jo da, hun skjønner når hun har gjort noe galt

Nå har hun tråkket noen på tærne igjen

Men det var ikke sånn hun mente det

Hun ville bare vise at hun var der

At hun tenkte på dem, at hun ville dem vel

Hun er så full av kjærlighet

Ser dere ikke det

Det stråler rundt henne

Hun vil så gjerne dele den kjærligheten

Dele den med hele verden

 

Der sitter hun den lilla jenta

Litt forsagt innimellom

Men mesteparten av tiden hopper hun rundt

Hun hopper fra fot til fot i pur glede over livet

Hun elsker sine medmennesker

Hun kysser deres føtter og sier her er jeg

Ser dere meg

Jeg er så glad i dere alle sammen

Men jeg er bare lille meg

En bitteliten jente

I dag

12 kommentarer

Siste innlegg