FRISK, FRISKERE, FRISKEST


https://www.facebook.com/nybs.no

 Tankens kraft er mektig

Det er mange som ikke er klar over hvor mye de blir styrt av den

Både av egne men også andres tanker påvirker deg

Vi sender disse tankene ut i universet

Det er derfor viktig å tenke på hvilke tanker du sender ut

Send ikke bekymringstanker hvis du vet at noen sliter

Send heller gode tanker om velvære og en frisk kropp og om gode løsninger

 

Siden til Bente Kvarsnes

 

Akkurat nå i denne tiden da lyset skifter, er det tungt for mange

Det er som om energiene våre endres

Det rare er at det samme skjer i januar når det snur igjen og blir lysere

Da endres energiene på nytt og det merkes på kroppen

Det er vanvittig mange som har vært syk denne tiden

Fra en ukes tid før den siste fullmånen og til nå

Det henger i og henger i

Luftveisinfeksjoner og nedstemthet

 

 frodith.blogg.no

 

Det er da vi ikke må gå i bekymringsfellen

Ja, jeg gikk selv i den så det sang rundt meg

Når vi er nede for telling, drar vi nemlig på oss de lavere energilagene

Ja, det høres kanskje litt høytsvevende ut

Jeg skal forklare det litt nærmere

Når vi er sliten fysisk og mentalt er vi ikke så positivt ladet i kroppen

Da vil også bekymringene dukke opp

Når de dukker opp, skylder vi på dem

De er årsaken til at vi ikke er i form

Men det er gjerne omvendt

Og nå snakker jeg om oss som vanligvis er frisk og raske

De som har psykiske lidelser trenger kanskje mer  faglig hjelp og støtte denne tiden

 

 frodith.blogg.no

 

Når vi går i bekymringsfellen, da gjør vi en stor feil

Vi retter all vår fokus, hver eneste tanke, mot bekymringen

Og alt blir mye verre, ikke sant

Det er da vi må bruke tankens kraft og visualisering for alt det er verd

Vi må se for oss løsningen

Løsningen

Vi må tenke oss hvordan vi vil det skal være

Vi må drømme oss bort og fantasere om hvordan det er når alt er bare fint

Hodet vårt tror nemlig på de tankene vi forer det med

I tillegg sender vi bekreftelser ut i universet

Flere og flere oppdager nå at det vi fokuserer på, ja det får vi

Det går troll i ord, som det heter i ordtaket

 

 

Hvis du er av de som sliter for tiden, så drøm deg bort

Bruk fantasien din

Fyll kroppen din med de deiligste drømmer

Hodet ditt tror nemlig på det du forer den med

Ikke lytt til den negative stemmen

“Det hjelper ikke likevel”

Overhør den

Send den inn i bålet eller rens den i elva

Kjenn på hvilken følelse du har i kroppen når du har det bra

Fokuser på at løsningen er der allerede

Kjenn på følelsen av hvor deilig det er

I dag

 

6 kommentarer
    1. Titt titt 🙂 her er jeg hehehe. Og må si meg enig. Jeg tenker alltid positivt jeg, og trommer ut positivt hver eneste mårra…men å få andre til å innse at all denne sykdommen folk pådrar seg, mye sitter mellom ørene, det er ikke lett. For “mange” elsker jo å få disse “god bedring” svarene på bl.a facebook….de pleier sykdommen. Og DET mene jeg blir gærn`t 🙂 Tenk positivt, leve godt og kose seg…har forresten laget meg 8 plater med vaffel jeg skal ha ikveld, med jordbær og krem 🙂 Sånn holder jeg meg lykkelig og <3 klem og god kveld til deg også:)

    2. Åå, det er så sant 🙂 Og det er jo bare å GÅ LØS på den lettlurte hjernen og snu det hele…Ikke alltid det skal så mye til. F eks nå, jeg er litt sliten både fysisk og i skallen i dag, men akter ikke la det ødelegge resten av kvelden.Nå skal jeg hente meg litt sjokolade, og fortsette med sihuette-tegninger 😉 Fine bildene mine ble med teksten din <3

    3. vonhippie: Ja, jeg er stort sett enig, men jeg har vært nede for telling selv også, og jeg er jo ute av arbeidslivet pga stoffskiftet mitt, men er opptatt av å tenke meg frisk istedenfor å tenke meg syk:) Så jeg dyrker ikke lidelsen:) Og ja, jeg er enig i at mange gjør det og forstår ikke at de dermed gjør seg sykere men de må finne ut av det selv. Velkommen innom 😀

    4. frodith: Jeg ble ikke helt fornøyd med bildene og det er ikke bildene sin skyld men det kom ikke helt de rette ordene, men det er ikke bestandig man kan bli helt 100% fornøyd. Det kan kanskje være fordi jeg skiftet litt tanke bak innlegget. Det kom på en del nå siste dagene som gjorde at det ble litt endring:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg