VÆR ET LITE FYRTÅRN

Jeg har hatt disse bildene under, på skrivebordet på pc-en

Der har de godgjort seg i flere måneder

De ble lagt der fordi jeg visste jeg skulle skrive om fyrtårn

Ordene har latt vente på seg

Men de var på vei, det visste jeg

Jeg måtte bare gjennom et par episoder med læring først

 

Jeg tror jeg har skjønt det nå

Det handler om det vi sender ut

Det handler om det vi deler

Alle er vi jo fyrtårn

Vi sender ut signaler

Vi har et lys i oss, vi har energier i oss

Disse sender vi ut

Blink blink, blink blink

 

 

Da kommer spørsmålet

Tenker du over hva du sender ut

Det kommer nemlig tilbake

Vi får svar fra andre fyrtårn

Møter du mye drama, tenk over hva du sender ut

Møter du mange sure, vanskelige mennesker, tenk over hva du selv sender ut

Er du opptatt av fred, send ikke ut krigsmeldinger

Det vi sender ut, kommer nemlig i retur

Som et ekko

 

 

Dette kan være vanskelig til tider

Vi ser nemlig ikke oss selv så godt

Det er lettere å tolke andres signaler enn våre egne

Vær derfor forsiktig med det du deler

Tenk over hva du vil oppnå

Hva er det du ønsker at den som får signalene skal oppleve

Hva vil du fortelle

Er det din jobb å dele dette

Er det en del av din livsoppgave

Hva ønsker du å få i retur

Blink blink, blink blink

Hva inneholder dine lyssignaler

I dag

 

Dette fyrtårnet står utenfor Cannes. Huset der filmfestivalen arrangeres ses i bakgrunnen, det store, hvite

6 kommentarer
    1. Viktig å være bevisst sine blink ja 🙂 Jeg TROR jeg vet hva jeg sender ut, men jeg vet mange som ikke er så bevisst hvilke signaler de sender ut. Tror de er helt vanlige, men kan ha ansiktsuttrykk som viser overlegenhet f eks. Vanskelig å si i fra om sånt også 😮

    2. Men noen ganger blir det litt feil hvis folk oppfatter en helt anderledes enn man prøver å sende ut. Skjønner du? Jeg har en venninne, som ikke er noe overlegen eller sur, men det ytre bildet, ansiktsuttrykkene hennes gjør at folk oppfatter henne som det mange ganger. Synd.

    3. frodith: Ja, det er synd, jeg vet og om en sånn, men samtidig er det jo deres lærdom og da må man trå varsomt. Det man kan gjøre er å fortelle om andre, og håpe at de tar hintet, men skjønner hva du mener ja,ikke enkelt

    4. Ja vi kan meine so godt vi berre vil, men er ikkje alltid det blir oppfatta godt av den som tek imot.. Det må vi også innsjå.. Nokre gongar blir det feil uansett. Og det kan ikkje vi alltid gjere noko med. Msk er ulike. Nokre vil ikkje ta imot heller.. Øver meg på å la folk vere i fred også.. Kan ikkje påvirke alle.. Folk må få ta eigne valg. Eg kan ikkje fikse sjølv om eg av og til har lyst og meinar so godt 🙂 viktig å vere bevisst sete kva signal vi sender ut. Korleis vi mottak andressigmal osv. Heilt enig med dykk begge over 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg