DINE ØYNE

Jeg ser deg inn i øynene

Hva ser jeg der

Jo der ser jeg deg rett inn i sjelen

Det er så rart det der

Øynene lyver ikke

Der kan man lese alt

 

De forteller meg så masse

De forteller meg hvor snill du er

De forteller meg hva du strever med

Der kan man og se hva som er i ryggsekken

Er den tung, så får øynene et tungt preg over seg

Selv om de smiler

De ser såret ut gjennom smilet

Det kan være for at har man mye vondt i bagasjen, er det vanskelig å smile fra hjertet

 

Å se hverandre inn i øynene er fint

Det er og litt skummelt

Noen ganger får jeg det ikke til

Det blir for nært

Det er ikke alle jeg vil ha så nære

Kanskje i små glimt bare

Liksom for å smugkikke

 

Øynene er sjelens speil

Der kan man lese alt

De er det umulig å jukse med

De forteller det du helst vil gjemme

Også det du vil glemme eller har glemt

 

 

Når du ser et menneske inn i øynene med det formål å se hverandre

Da kan det være vedlig fint, rørende fint

Det er der du speiler deg selv

Det er der gjenkjennelsen sitter

Har dere møttes før, ja da speiler man det i øynene

Det er der man møter kjærlighet i sin reneste form

Kjærlighet mellom to sjeler

Det er rett og slett vakkert

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg