VÆR LØSNINGSORIENTERT

 

Livet gir oss jo en del utfordringer

Store og små

Fra de minste bagateller til store, vanskelige ting

Vi bekymrer oss mye vi mennesker

Sånn er det jo bare

I og med at vi ofte får det vi fokuserer på, må vi være løsningsorientert

Vi må sette fokus på løsningen

Er ungene ute og kjører bil om natten, fokuser på at de er vel hjemme igjen

Se for deg i hodet at de er trygge og har det bra

Er noen syke, se de for deg friske igjen

Har du lite penger, se for deg at du har mye å bruke

Fokuser på det du vil ha, ikke det du ikke vil ha

 

Nå tutes vi ørene og øyne fulle av kriger og terror verden rundt

Og ja, det er tragisk, men sett deg ikke ned og vær redd

Fokuser på fred og fordragelighet

Hold intenst fokus på å holde fred i eget hjem og i egen kropp

Se for deg hvordan du ønsker det når alt er bra

La ikke frykten stoppe deg i det du ønsker å gjøre

Dette krever trening og vi klarer det slett ikke hele tiden

Mye er for alvorlig til det, eller vi er slitne eller det er ting som må tas tak i

Det er ingen regler som kan brukes hele tiden

Man vil bestandig finne unntakene

Men prøv å la det bli en leveregel så mye du bare klarer

 

 

Da skaper du fred inni deg

Du legger fra deg en del bekymringer du ikke behøver å ha

Se for deg de gode situasjonene

Det gjør også godt for kroppen din

Vi er så anspent hele tiden

Vi går med skuldrene nesten over hodet til tider

Vi strammer både kjeve og skuldre og mage og underliv

Vi er som noen vandrende fryktbaserte skapninger

Vi må lære oss å slappe av der vi kan

 

 

Og tro meg, det kan læres

Selv er jeg blitt mye flinkere

Før fulgte jeg med klokka hele tiden når sønnene var ute og kjørte bil

Nå kan jeg glemme det i timesvis

Kjører de om natten, så sover jeg

Jeg fokuserer på at de er kommet trygt frem

Jeg vet at om det skulle skje noe, vil det ikke hjelpe at jeg har gått og ventet på katastrofen

Det er bedre å være uthvilt

Hver gang jeg nå står overfor en utfordring, så tar jeg fantasien til hjelp

Jeg ser for meg den beste løsningen inne i hodet mitt

Der får de gode tankene gro

Det gjør godt og jeg kan slappe av

I dag

4 kommentarer
    1. Ja alt blir lettere om man fokuserer på det positive. Jeg er ganske optimistisk, så jeg tror det beste inntil det motsatte er bevist. Ingen vits i å “male fanden på veggen” om de ikke er behov for det. Bra skrevet! Nyt ettermiddagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg