HØYT PÅ STRÅ

Høyt på strå

Et godstog hadde sporet av på Dovre
Det ble satt inn buss på siste stykket
Det var en toetasjes buss
Jeg krabbet da opp på øverste fløy
Utsikten var upåklagelig

Hvis vi står litt fast i livet, kanskje vi skulle funnet oss et lite fjell å stige opp på
Kanskje det vil klarne våre tanker litt
Det er lettere å se retningene når vi sitter litt høyt til værs
Alt virker med ett litt lettere og lysere
Jeg tror det er lettere å få ut sine frustrasjoner også
Hvis man bruker litt krefter for å slite seg på toppen, vil den fysiske anstrengelser frigjøre noen endorfiner
Noen lykkehormoner så vi føler oss bedre

Det er en merkelig følelse i grunnen å være litt høyt oppe
Alt der nede blir liksom litt miniputt
Ja man er ikke så høyt oppe på en buss, men hvis man finner seg et fint lite fjell
Hva da hvis man ikke har noen fjelltopp å klatre opp på
Da har vi fantasien
Vi kan se for oss et fjell inni hodet vårt
Det er jo kjempefint, for da kan vi til og med bestemme utsikten selv
Ha det bra
Nå går jeg
Jeg skal finne meg en liten fjelltopp
I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg