IRRITERENDE FUGLESANG

Jeg satt på balkongen en dag det var fint vær

En fugl sang så fint

Nei

Nei, den gjorde ikke det

Den sang stygt

Innmari stygt

Det var helt gruelig fælt å høre på

Om og om igjen sang den sine toner

 

Det slo meg at sånn er enkelte mennesker

De synger slett ikke fint

Ja, nå skjønner du vel hvor jeg vil

Jeg mener nå aldri det jeg skriver sånn bokstavelig talt

Jeg kan være en irriterende liten fugl jeg også

Jeg snakker om at noen mennesker kan være veldig slitsomme å være sammen med

Rett og slett slitsomme

Vi blir irritert og lei og frustrert og mere til

Vi lar de ødelegge dagen vår

 

 

Nei,nei, stopp litt nå

Hva sa du

Lar du de ødelegge dagen din

Nei, nå må du gi deg

De kan ikke øedelegge noe som helst hvis du ikke tillater det

Det er i så fall du som bestemmer deg for å ødelegge din egen dag

I det du lar deg irritere

 

 

Hva kan du gjøre for å endre dette irritasjonsmomentet

Det er umulig å endre andre enn deg selv

Kan jeg få fuglen til å slutte å synge

Ja, hadde jeg sett den og kunne skutt den så, men ikke så jeg den og ikke er jeg voldelig

Jeg kunne gjøre akkurat som du må gjøre

Enten la fuglen være der og synge sin sang uten at jeg bryr meg

Eller jeg kan gå derifra

Jeg valgte å bli sittende på min balkong med boken min

Hva velger du

I dag

12 kommentarer
    1. Det jeg ikke kan forandre på, velger jeg (å prøve) å se på en annen måte. Hvis jeg kan velge så går jeg dit energien er. Det er en god retningsviser 🙂 Ha en finfin og glad lørdag! Klem, klem

    2. Jeg har akkurat hatt en liknende opplevelse i en butikk nå, jeg spurte om prisen på noen blomster jeg skulle ta med til mamma. Men det skulle jeg visst ikke gjort, for en nebbete dame bak disken HVESTE ut en pris, og sa at:DET STÅR PÅ SKILTET! Jeg kjeftet litt tilbake faktisk, på utidig oppførsel, men så snudde jeg meg heller, stakk blomstene tilbake, og sa at jeg gikk et annet sted! Jeg trenger ikke finne meg i ekkel sang :-DBlomster fikk jeg kjøpt, et annet sted 😉

    3. Ja det er sant at vi bestemmer selv hvem som skal irritere oss. Ikke alltid like lett å stenge ute noe man ikke vil høre på, men det går an å la det gå gjennom hodet, uten å bry seg. Ikke mitt problem, liksom. Lettere sagt enn gjort kanskje, men jeg har blitt flinkere til å stenge ute det som irriterer meg, som ikke angår meg. Prøver å bestemme selv istedenfor å la andre bestemme hvordan min dag skal bli. Og øvelse gjør mester! Ha en fin lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg