SAMARBEID ER FINT

Veldig mange føler at man ikke er god nok

Man er ikke flink nok

Man greier ikke å leve opp til de forventninger man har

Det blir liksom aldri bra nok

Vi strever hele tiden etter det perfekte

 

Vi vil så gjerne skinne

Vi vil så gjerne bli sett

Anerkjent, lagt merke til, få gode tilbakemeldinger

Mange sliter livet av seg for å være best

Idrettsutøvere, artister, skuespillere og vi andre i vanlige yrker

For ikke å snakke om alle som ikke kan av ulike årsaker, være i jobb

Det blir aldri bra nok

Og nåde oss hvis vi gjør en feil

Da slår mobben til

Ja, ihvertfall hvis man er en kjent person

Er man mer anonym, er det kanskje bygdedyret som er den største fienden

Men aller oftest er det en selv

Vi er nok vår i mange tilfeller vår største kritiker

 

 

Hele tiden er det enkeltprestasjonene som står i fokus

Tenk om vi kunne snu litt på den tankegangen

Tenk hva vi kan gjøre i felleskap

Hvofor vil vi ha all æren alene skal tro

En enkel blomst er fin, men hva er vel vakrere en en fint sammensatt bukett

Gjerne alminnelige markblomster

Eller en liten hær av hvitveis, liljekonvall eller hestehov

Det må ikke være de sjeldneste artene heller

 

La oss tenke samarbeid

Hva kan vi gjøre sammen

Selv ser jeg det gang på gang, hva vi kan gjøre sammen når vi står fast

Jeg har gode venner som hjelper meg på glid

Bloggen min er jo og et samarbeid

Alle de vakre bildene jeg får låne

Og ikke å forglemme de som vil lese det man skriver

De er også en del av samarbeidet

Likedan er det med healingen

Sammen kan man ha de gode samtalene, der man plutselig ser sammenhenger

Det er fint å meditere alene

Men du verden hvor flott det er og hvor sterke energiene er når vi slår oss sammen flere

 

 

 

Det å skape sammen

Det er veldig fint

Jeg er med i lokal revy

Ikke alle står på scenen og blomstrer

Ikke alle liker å ha full fokus på seg

De er like viktig likevel, det hadde ikke blitt revy uten samarbeid

Uansett hva du kjøper deg av materielle ting, så står det et samarbeid bak

Pizzaen du spiser, melka du drikker, klærne du går i, bilen du kjører i

Alt vi gjør er basert på felleskap og samarbeid

Det er fint

Veldig fint

I dag

 

8 kommentarer
    1. Så nydelig innlegg 🙂 Det er utrolig mye en kan få til når gode krefter drar i samme retning, og utrolig mye fælt som kan skje når mange samler seg for å såre eller gjøre andre vondt. Ha en fin dag Mariann! Klem 🙂

    2. Mye av det du skriver er plukket rett ut fra min hverdag, hvor man blir målt i tilstedeværelse og prestasjon. Det har blitt sånn i arbeidslivet at man må prestere, prestere og atter prestere hvis ikke må man stå til rette. Heldigvis så er jeg en person som klarer å legge alt jaget bak meg når utgangsdøren på jobben smekker igjen bak meg. Ikke alle klarer det dessverre.
      Du skriver så mange flotte innlegg som jeg leser alle sammen, men jeg er ikke så flink til å legge igjen kommentarer.
      Ha en fortsatt fin torsdag :o))

    3. Vera Lynn: Tusen takk:) Ja jeg leser også ofte og ikke legger igjen noe kommentar. Ja, desverre er arbeidslivet blitt måling, både i minutter og etter prestasjon og kanske en av grunnene til at folk blir sykmeldte for de blir utbrent. Alt skal gå etter klokka og pengene og vi krever mer og mer i lønn og andre goder, så vi priser oss snart ut av landet. det er beinhard i alle arbeidsgrupper i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg