JEG SER DEG

Kristin Børresen Paintings

Jeg ser deg, min venn

Jeg ser deg

Jeg strekker ut en hånd

Men du er så langt borte

Jeg når deg ikke

 

Jeg ser deg, min venn

Jeg ser deg

Jeg kan så lite gjøre

Ja, jeg er jo her

Ser du det

Jeg er her, men jeg er så hjelpesløs

Jeg når deg ikke

 

Jeg ser deg, min venn

Jeg ser deg

Sjelen min ser deg også

Den ser sjelen din

Kropp og sjel har skilt lag

Du vandrer i mørket

Sjelen din roper

Hører du det

 

Jeg ser deg, min venn

Jeg ser deg

Jeg hører sjelen din rope

Jeg skulle så gjerne ha hjulpet den frem

Jeg skulle så gjerne ha pusset og gnidd så den fikk lyse

Jeg når den ikke

Jeg ser den ikke

Det er så mørkt der

 

Jeg ser deg, min venn

Jeg ser deg

Ser du den lille flammen

Ser du hvor den lyser

Den er så liten, så svak, men jeg ser den

Ser du den selv

Du må verne om den

Du må verne om den med ditt liv

 

Du må blåse litt på den

Forsiktig

Forsiktig så du ikke blåser den ut

Blås litt glede på den

Blås litt kjærlighet på den

Litt omtanke og omsorg og vennlige ord

Se den vokser

Den vokser

Nå ser jeg sjelen din skinne gjennom mørket

Kropp og sjel holder igjen på å forenes

Jeg ser deg, min venn

Jeg ser deg

I dag

 

Lill Beate Bru Flensborg

Lill`s Kunst og Foto

10 kommentarer

Siste innlegg