FRA MIN LILLE FJELLTOPP

 

Alle bilder i dag er malt av Kristin Børresen

Hennes side finner dere her

Kristin Børresen – paintings

I dag sitter jeg på en fin liten fjelltopp

Jeg skuer utover og nyter utsikten

Det er en god dag

Det er en dag med blå himmel og solen varmer meg

Jeg har det godt

Jeg har det veldig godt

 

Ja, nå snakker jeg ikke om utsikten fra balkongen

Jeg bor jo midt i et fjellrike

Høye fjell og dype fjorder

Jeg snakker om det fjellet som heter livet

Det som har både toppturer og turer nede i de dypeste daler

Heldigvis har jeg sluppet unna de dypeste dalene

Jeg har ikke måtte smake på det svarte

Jeg føler meg heldig her jeg sitter

 

Når man er på en av disse toppene

Når man sitter og ser utover, da ser man andre som er på vei opp

Man ser og noen som kaver for å holde hodet over vannet nede i fjorden

Den dypeste svarte fjorden

De kaver med armene og vet ikke om de klarer å puste

Det er tungt å se på her jeg sitter på min lille trygge topp

 

Jeg kan ikke hjelpe dem

Jeg skulle så gjerne

Jeg strekker frem hendene men jeg når dem ikke

Jeg skulle så gjerne ha hjulpet dem opp

Jeg forstår at de må klare det selv

De må finne sin egen styrke og komme seg i land

Når de får totfeste på bakken, da kan de begynne å klatre opp til meg

 

Det eneste jeg kan gjøre er å rope

Jeg roper så høyt jeg kan at jeg er her

Jeg ser dere

Finn styrken dere har inni dere og svøm på land

Kommer dere først inn på grunna så blir det lettere

Da kan dere ta et steg av gangen

Gi dere tid til å  hvile mellom hvert steg

Ta den tiden dere trenger

Jeg skal vente på dere

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg