BEKLAGER Å MÅTTE SKUFFE DERE

Jeg skriver en selvutviklingsblogg

Jeg skriver nesten hver dag om hvordan jeg føler ting bør være

Noen tror derfor at jeg er flink til så mye

Beklager å måtte skuffe dere

Som jeg har nevnt før, er ikke jeg noe flinkere til noe av det jeg skriver om

Ikke noe flinkere enn noen annen

Jeg tror nemlig at den dagen du tror du kan alt, ja da tar du feil

 

Vi kan ta bloggen i går

Hvordan forandre verden

http://lillasjel.blogg.no/1390086387_hvordan_forandre_verd.html

Ja tror dere at jeg klarer hele tiden å møte alle med et smil

Nei, beklager, noen ganger er jeg pottesur

Av og til kan jeg gå forbi mennesker og har ikke sett at de er der

Overlegen kaller man ofte det

Men jeg gjør så godt jeg kan

 

 

 

Hva med denne

Jeg er feit men lykkelig

http://lillasjel.blogg.no/1389393416_jeg_er_feit_og_lykkel.html

Tror dere jeg klarer å være lykkelig hele tiden med min overvekt

Nei, gjør nok ikke det

Jeg river meg i håret rett som det er i frustrasjon

Men jeg gjør så godt jeg kan

 

Tusen takk for hverdagen

http://lillasjel.blogg.no/1389003036_tusen_takk_for_hverda.html

Tror dere jeg er kjempehappy hver eneste dag

Jeg er ikke i arbeid for tiden, har hele dagen å fylle

Setter jeg pris på hvert eneste minutt hver dag jeg våkner

Nei gjør nok ikke det

Av og til sutrer jeg over at jeg er utålmodig

Men jeg gjør så godt jeg kan

 

 

Denne er nesten enda mer morsom

La ditt lys skinne

http://lillasjel.blogg.no/1385543225_la_ditt_lys_skinne.html

Mange møter meg real life

Skinner jeg

Ja, noen ganger lyser det av meg for jeg er entusiastisk

For det meste har jeg slått lyset av

Sliten og matt

Men jeg gjør så godt jeg kan

 

Det er nettopp sånn livet er

Vi er mennesker

Ingen klarer å gjøre alt perfekt hele tiden

Vi trenger å bli påminnet ting

Vi trenger å øve

Vi øver på å få det bedre

Og det gjør jeg

Det er derfor jeg skriver

Og det får resultater

Om jeg er lykkelig og blid og tilfreds hele tiden

Nei, det er jeg ikke

Men jeg er det mye mer enn jeg var før

Det er det man må måle seg mot

Hvordan har vi det inni oss når vi velger å fokusere på det gode

I forhold til før, når vi så mer det som var negativt

Jeg har det 100% bedre i dag, inni meg, enn for 5 år siden

Jeg har det 400% bedre enn når jeg var 17 år og ulykkelig, med en ryggsekk jeg bar på

 

Livet kan bli så mye bedre hvis vi vil

Vi kan sette fra oss bagasjen vår

La den stå igjen på perrongen og reise videre i livet

Vi må bare ville

Ville gjøre en innsats

For vår egen del

Det er vi som skaper hverdagen vår

Det er vi selv som må lage det innholdet som er best for oss

Ja, vi gjør det slett ikke perfekt

Men vi øver

I dag

 

8 kommentarer
    1. Jeg øver ikke lenger. Det får gå som det går. I utgangspunktet er jeg livsglad. Glad i folk og kan snakke med småsten( fra yngste datter) Det er ingen som kan gå gjennom livet uten å ta med seg baggasjen. Jeg har en svær sekk, som rett som det er – detter noe ut av.
      Jeg prøver, selv om jeg kanskje har lyst til å krype under dyna, stå opp hver morgen, dusje og stelle meg skikkelig. Kanskje det er å øve. Jeg lager mat hver dag, steller hus og tar i mot små gjester til overnatting.
      Akkurat nå har jeg Whiskey ( hund) i pensjon på ubestemt tid. Jeg har ingen problemer med å si at jeg tror jeg øver – hver dag! :-))

    2. Så fint innlegg <3 Prøver jeg og så godt jeg kan og bare være snill, noen ganger for snill og så går det galt, fordi de du har vært snill mot - plutselig dolker deg i ryggen. Men jeg fortsetter å være snill mot de jeg, sånn at de ser at det hjelper ikke med den dolken :))) Og har jeg ikke noe pent å si, så holder jeg heller kjeft hehehehe.... Og mener jeg at jeg er flink til noe, ja så sier jeg det og... :))) Fin mandag til deg og 🙂

    3. Og ej som trudde du var en guru…hi hi 😉
      Ingen e 100% heeeile tida… d e ei tid for alt!!
      Men d som skil deg ut, Mariann, e at du tør dele tankane dine…
      Og i min kvardag e dine bidrag forfriskande, tankevekkande & hærleg ærlege!!!
      Ha en fin dag vidare 🙂

    4. Er man seg selv så slipper man i alle fall å være redd for å bli avslørt 😉 Så stå på du som vi andre også gjør 🙂 Ha en nydelig ettermiddag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg