Å finne bilder til dette innlegget er ikke så enkelt. I dag valgte jeg noen fine fuglebilder som jeg har lånt hos Svein Roger Reberg
Fuglene synger jo sine fine sanger uten tanke på hvem som lytter og de kommuniserer via signaler, dog ikke telesignaler,:)
Det er en ting som ofte forundrer meg
Vi mennesker er så innmari opptatt av det som ikke fungerer
Vi kan få til en ting dusinvis av ganger, men den ene ganger det skjærer seg, ja da tar vi på vei
Det har vist seg gang på gang at det jeg fokuserer på, det får jeg
Jeg var livredd for å kjøre bensintørt i undersjøisk tunnell
Ja, det skjedde jo til slutt, jeg fant ut at det gikk helt greit, jeg fikk hjelp
Jeg har heller aldri likt å kjøre av og på ferger, for tenk hvis bilen ikke vil starte når jeg skal av
Ja, der stod jeg jo en dag og måtte taues av
Det gikk fint det og
Det var likevel en lærepenge
Jeg må fokusere på det jeg vil ha, ikke det jeg ikke vil ha
Derfor vil jeg fokusere på de gode historiene
I media slås det opp episoder hele tiden om folk som får dårlig service
Buss-sjåfører, banker, teleselskap, butikker, ja man kan fortsette i all evighet
Hvor blir det av alle de gode historiene
Kan du med hånden på hjertet si at hvis du har en historie om noen som har fått god service,så deler du den
Det er ytterst sjelden at den positive historien blir delt til hele Norge på et par timer
Nei, det gidder vi ikke å bry oss med
Nå mener ikke jeg at man skal finne seg i dårlig service eller å bli urettferdig behandlet
Men kan vi ikke balansere det litt med noe som er bra også
Det er det jeg gjør i dag
Jeg vet at mange ikke vil like det
Jeg har nemlig brukt Telenor siden jeg flyttet hjemmefra som attenåring og nå er jeg snart hundre, ja ihvertfall over 50
Jeg har aldri fått dårlig service, ALDRI
Jeg har fått hjelp til absolutt alle utfordringer jeg har hatt, både med mobil, internett og fasttelefon
Forrige fredag falt Internett ut her i distriktet
Jeg sjekket med venner og de fikk det tilbake, men ikke jeg
Jeg ringte kundeservice, den hyggelige mannen sa at det så ut som det kunne være linjen inn til meg det var noe galt med
Han lagde feilmelding og noen minutter senere tikket det inn en sms med beskjed om at feilmelding var opprettet
Saken var oversendt Eltel Networks
Jeg var inne på internett igjen og tenkte at nå var alt ok
Stor var min forbauselse da en hyggelig dame fra Eltel ringer
Hun sier at de er ikke fornøyd med min internettlinje og vil gjerne fikse den
Beklageligvis får de det ikke til før på tirsdag
Jeg takker og bukker og sier at det går helt fint, jeg kommer meg innpå, det er bare litt tregt
Tirsdag morgen ringer hun på nytt
Beklager det var blitt sykdom og det var utsatt til torsdag
Torsdag dukker det opp to flinke karer
De legger inn ny kabel til meg og vips her er jeg
Jeg kan igjen boltre meg i full fart på internett
Jeg tror jeg fortsetter å fokusere på at alt går bra jeg
Tusen takk for god service
I dag
Jeg skryter alltid om folk som hjelper meg – uansett. Det lønner seg! Kanskje du trenger mer hjelp en annen gang, og skryt blir sjelden glemt!
Torhild Elisabeth Granli: Helt sikkert:)
Tenker at å gi tilbakemelding og fokus på det positive og rose god service gir positive ringvirkninger. Ser bare i media, mye negativ fokus, de gode historiene må man lete etter, men de er verdt å lete etter også, spre de istedefor det negative. Ha en flott dag Mariann <3
Anne: Takk det samme kjære venn <3