DRAMADAGER

Noen dager er dramadager

Det er merkelige greier

Jeg ser konfliktene hagle rundt meg

Heldigvis er det ikke meg som står i fokus i alle

Men jeg observerer hva andre går igjennom

Vi får frem sider ved oss selv vi skal arbeide med

Hvorfor reagerer vi

Hvorfor lar vi oss såre

Ingen kan såre oss,  hvis vi velger å ikke la de følelsene få flytte inn i kroppen vår

 

Selvfølgelig får vi en reaksjon

Vi kan bli sint, frustrert, såret og fortvilt

Men hva gjør vi deretter

Hvor lenge  lar disse følelsene ri oss

Lar vi dem flytte inn eller blir de stående utenfor og banke på

Når jeg var på kurs fikk jeg en beskjed

Husk å bruke kraften din, stå i din egen kraft

Jeg skjønte ikke helt betydningen av den beskjeden i det jeg fikk den

Jeg tror jeg skjønner mer nå

I et par av disse konfliktmøtene ble jeg selv involvert

 

 

Jeg håndterer sånne smådramaer på en helt annen måte i dag, enn jeg gjorde før

Ofte får man en reaksjon, men deretter er det endring

Ingenting får flytte inn i min kropp uten min tillatelse

Jeg observerer og jeg tar tak i det som må ordnes, men jeg tar ikke inn de negative følelsene

Alle konflikter der det er negativitet med i bildet,, går på lavere frekvenser

Det er derfor det ikke er sunt for kroppen vår å hele tiden fokusere på det vi ikke vil ha

Uten at vi merker det, dras energien vår ut og kroppen vår svekkes

Beskjeden om å stå i min egen kraft var fin, for det er nettopp det jeg gjorde

Jeg lot ingen trykke meg ned, jeg var rasjonell og fornuftig

Følelsene måtte pent stå utenfor og banke på, for døren var stengt

Jeg orker nemlig ikke drama lengre

 

 Og for all del, dette handler ikke om å finne seg i ting, å la seg trykke ned

Tvert i mot, det handler om å gå til aksjon, gjøre det som skal gjøres, si det som må sies

Man skal ikke stå og se på urettferdighet og være tafatt og ikke bry seg

Man må stå frem og si at dette finner man seg ikke i, men man skal ikke grave seg ned i det

Man blir ferdig med det og så lar man det gåt

Er det noe man selv har forårsaket,ja da beklager man

Vi er ikke feilfri, så det å gjøre noen brølere, det er helt ok

 

Nyere forskning viser at det å bruke positiv psykologi er bra for oss

Å se i programmet Oppdrag Lykke på Nrk, piliotene på flyskvadronen på Bardufoss meditere, var fint

Meditasjon og mindfullnessteknikker er ypperlige verktøy

Det gir en indre ro

Hjernen tenker mye mer rasjonelt

Lykkehormonene våre får utfolde seg lettere

Det er deilig

Da kan man sortere ut alle de smådramaene man er  oppe i og se at det egentlig ikke dreier seg om oss selv

Vi kan nemlig ikke endre alle andre

Vi kan kun endre oss selv

I dag

 

14 kommentarer
    1. Her var det mange sannheter! Det å velge hva man vil slippe helt inn er så veldig viktig!
      Selv bruker jeg pusteteknikker til å finne roen, og det hjelper hver eneste gang 🙂

    2. Hei 🙂 liker virkelig å lese innleggene dine. Helt enig i at man må stå i sin egen kraft, viktig det, og man trenger ikke å ta alt personlig hele tiden, kan faktisk være at det er den andre personen i en konflikt som skal lære noe.
      Ha en strålende onsdag
      Klem <3

    3. Sant, det er bare oss selv vi kan gjøre noe med, på den ene eller andre måten. SÅ man må få ut det man skal, men ikke grave seg ned, som du sier, VIktige meldinger det der 🙂 Ha en fin dag, som du ordner med selv 🙂 Klemmer <3

    4. Ja, når jeg lærte teknikken ordentlig, så ble de til en veldig god hjelp for meg. Benytter det hver kveld før jeg skal sove, og det er nesten rart å kjenne hvordan roen sprer seg i kroppen 🙂

    5. takk for fin kommentar 🙂 Noe har jeg valgt, ang rus… Men noe har jeg ikke valgt, angående å leve med stemmer.
      men, jeg er takknemlig for både valgte og uvalgte byrder, det har gjordt meg til den jeg er idag <3

    6. Lisa: Det å ta feil valg er også en del av livet, en del av det som skal forme oss til den vi blir. Tenk hvor flink du har vært som har brudt med alle de feile valgene og deretter tatt en annen kurs, det krever en enorm styrke <3

    7. Du er god du 🙂 takk min venn <3 jeg sparte dette innlegget til jeg våknet idag.
      Det er så givende å starte dagen med dine ord <3
      Jeg er ikke helt der at jeg har så mye skriveguts for tida, i blandt kommer det
      Iblandt ikke.
      Det er sånnen rar og urolig periode, du har sikkert peiling på hva jeg snakker om.
      Sånnen tankekjør periode , der kroppen er urolig. Ikke avslappet nok til å sette seg ned å la ordene flomme. Dexter akkurat som et lite hinder.
      Men jeg har gjordt mange fine ting for meg selv den siste tiden, kuttet ut min grusomme far igjen, kuttet ut ei "veninne" som rett å slett spiste energien min ved å være i livet mitt.
      Og det er veldig fint.
      Jeg synes det er så givende når ting er vanskelig, hvordan vi selv må rydde veien eller bli liggende.

    8. lisa: Ja, det å sette grenser er en del av det å finne seg selv. Man kjenner lettelsen brer seg i kroppen når grensen er satt.
      <3 Ja, det er sånn med meg og skrivingen også, jeg kan som i går kveld lage to bilder og skrive et innlegg på 7 min, eller skrive 10 innlegg på 3 dager og så er det tørke i dagesvis og jeg har ikke den kontakten. det er nettopp der det ligger, kontakten med kilden i oss som gir oss ordene. Er det mye annet fuzz rundt oss så får vi ikke den roen vi trenger for å oppnå den kontakten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg