HVA ER MOT

Jeg hadde et innlegg i går

http://lillasjel.blogg.no/1379582458_ver_meg_p__vre_modig.html

 

Det gav rom for mer refleksjon i min elleville tankeboble

Når man skal definere hva som er modig, er det individuelt

Det som for meg er en stor utfordring, kan for deg være en filleting

Det som for meg er en filleting, kan for deg være uoppnåelig

Man kan ikke definere seg selv ut fra andre

Det er heller ikke noe mål å skulle tørre alt

Noen spør seg kanskje også hvorfor man på død og liv skal være så modig

Det er også individuelt

Du er ikke nødt til det

Du kan holde deg til din egen komfortsone og nyte den

Det kan være det som er deg i dette livet

 

Jeg har ikke som noe mål å bli modig på den måten at jeg skal bli basehopper eller drive med annen ekstremsport

Det er ikke mine oppgaver

Jeg er ute etter å få være meg selv

Mot er derfor for meg å tøye strikken litt der kjenner jeg begrenser nettopp dette

Hva gjør jeg selv for å hindre meg i å fullt og helt være meg

Den jeg er inni meg

Den som sitter der og synger og har lyst til å komme ut

Sjelen min som har lyst til å blomstre for fullt

Jeg vil leve livet mitt som en fri person

 

Jeg vil ikke være innestengt i et bur der jeg ikke tør det jeg har lyst til

Og det er der det ligger

Å gjøre det en har lyst til

Lar du deg stoppe av begrensninger som du selv har satt deg

Tør du å sette deg selv fri fra de

Tør du å være deg selv

Kanskje du ikke vil, da er det helt ok

Men for meg er det det viktigste jeg gjør

 

Hvorfor det spør mange

Kan du ikke være bare som du er

Hvorfor drive og kave og jobbe med seg selv hele tiden

Hvorfor ikke godta at dette er du

Det er nettopp det at det er ikke bestandig at dette er meg

Jeg rommer så mye som vil ut

Jeg vil bruke alle mine ressurser

Jeg skal ikke ha noe bestemt karriere eller klatre på de høyeste topper

Men jeg vil helt og holdent ut av buret jeg har satt meg selv i

Døra står åpen, jeg kan bare gå ut

Det krever mot

For meg

I dag

 

www.facebook.com/Lillasjel

4 kommentarer
    1. Kloke ord…
      Du har så hærlige tema på agendaen!!
      Har som mål dette året å lære tørre være med på en zumbatime…
      En vanlig (og snart avlegs) ting for mange, men for meg veeeldig skummelt og skremmende… 🙁
      Dessuten; Rar er kjempefint, har alltid satt pris på dei som skil seg ut!!!
      Dei som våger, og tørr der andre tier… ♡

    2. Line: Ja, vi har hver våre utfordringer som krever mot og det er opp til hver enkelt om de føler de vil og klarer å gjøre noe med dem:) Ønsker deg lykke til uansett hva du velger:) Det går bra:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg