SORG = FRYKT

 

Jeg smaker på frykten igjen kjenner jeg

Det har lurt seg inn en liten klump i magen min

Jeg er ikke så glad i den

Den hemmer meg

Den heter bekymring

Den er ikke min venn

 

Jeg må nok likevel bli venn med den

Jeg må ønske den velkommen

Heisan, er det du som er kommet på besøk

Hvorfor kom du nå

Ser du ikke at jeg egentlig har hatt nok å styre med i sommer

Jeg har akkurat tatt farvel med min mor

 

 

Det er derfor jeg kommer og hilser på, svarer frykten

Jeg  hører sammen med sorgen

Jeg protesterer iherdig, min mor døde jo med fred, det var dette hun ønsket

Ja, hun ønsket det ,svarer frykten, men samtidig kom frykten for dagen i morgen

På nytt kommer jeg på besøk

Husker du ikke hvor redd du ble da du mistet din far, da var du bare barnet

Da kom jeg på besøk og jeg ble boende i deg

Den gangen snek jeg meg inn uten at du helt skjønte det

Du var jo bare barnet, hva visste vel du om livet den gang

Alt du opplevde var at din verden ble snudd opp ned på et øyeblikk

Alt det trygge, ble ikke trygt noe mer

Det var da jeg flyttet inn, frykten for morgendagen er mitt navn

Jeg la meg til helt usynlig og styrte deg uten at du forstod at det var meg

Det er ikke så mange årene siden du oppdaget meg

Du ville ikke ha meg der, du så hvordan jeg styrte livet ditt

Du kastet meg ut

Du brukte flere år med tankevirksomhet for å få kastet meg ut av kroppen din

Du var flink, du snudde hvert et tankemønster som ikke gagnet deg

Det ble ikke plass til meg lenger

Du tvingte meg ut

 

Nå møtte du døden igjen

Den kom deg for nære

Ja, du har fred med din mors bortgang, du så at hun ønsket å gå

Samtidig så jeg sårbarheten din

Den benyttet jeg meg av og smatt inn igjen

Jeg har ikke den plassen jeg ønsker meg her

Du er blitt litt for sterk for meg

Du anerkjenner min tilstedværelse denne gangen

Det er ikke bra for meg

På den måten, blir det vanskeligere leverforhold for meg her

Anerkjennelse er min største fiende

 

 

Jeg har nok en følelse av at tiden i kroppen din blir kortvarig denne gang

Men litt plass vil jeg ha

Jeg vil pine deg litt med redselen din for det som kan skje i morgen

Du har ikke helt taket på det akkurat nå

Jeg sitter som en liten klump i magen din

Den er akkurat så stor at du kjenner den, men den lammer deg ikke

Du vet nemlig at morgendagen kjenner ingen

Den har heller ikke kommet enda

Du har lært deg at å bekymre deg for det som ikke er kommet enda, det gagner deg ikke

Du holder på å bli for sterk for meg

Du holder på å forstå livet

Du holder på å godta at livet, det er her og nå

Akkurat nå vet du at alt er trygt

Det er det eneste du kan vite

Det er det eneste du trenger å vite

Jeg sier derfor takk for møtet, men jeg må nok straks gå igjen

I dag

 

 

https://www.facebook.com/Lillasjel

15 kommentarer
    1. :DD Du er en vakker sjel du Lillasjel <3 hahaha jeg sitter med fiiiine dagenkoppen i labben :DD DET er kos det, en liten ting som gjør dagen så fiiin, kaffe, stillhet og gode blogger å lese <3

    2. Så nydelig skrevet…
      Sorg og frykt henger sammen uten tvil.
      Har møtt den noen ganger nå. Uten at den har vært vellkommen hos meg også. Alikevell sitter den der… Som en liten påminnelse om at livet er her og nå. Det skjer ting vi ikke har kontroll over, og vi ønsker vell egentlig ikke den kontrollen heller.
      Må være mye bedre å møte frykten når en vet med seg selv at valget var rett. Ikke så forferdelig å oppleve den som når det skjer brått og brutalt.
      Frykten har jeg møtt på, og sendt den bort mange ganger nå… Alikevell vet jeg at den kommer på besøk igjen. Neste gang skal jeg sette meg ned og si hvorfor den bare skal gå igjen. Jeg vet hva livet mitt er nå, og jeg setter pris på det.:)

    3. inneuteferdig: Å ja, jeg og, jeg vil bare ha fred og nyte livet, enda jeg stort sett har vært forskånet for det meste, jeg har hatt det bra heldigvis og det setter jeg pris på. Det hjelper å anerkjenne hvordan en har det, da forsvinner det mye fortere. Det at disse ordene kom ut fra det blå i dag, gjorde at knuten løsner igjen <3

    4. Vakkert skrevet om et vanskelig tema. Det er ikke lett å skrive om sånne temaer, fordi det er så sårt. Men du får det til så vakkert. Og sikkert litt godt for deg å gjøre det også? Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg