PRØV EN ANNEN VEI

 Lillasjel på facebook : https://www.facebook.com/Lillasjel

Jeg er  takknemlig for at kroppen min vil være med meg å gå tur igjen

Det å gå i skogen er så befriende

For noen år siden hadde jeg ikke ro til å gå alene, det ble kjedelig

Nå er det nydelig

Det er noe med skogen

Jeg tror jeg gikk en del i skogen når jeg var barn

Jeg har minner om skogsbunn og duft av skog i kroppen, kjenner jeg

Jeg husker så lite fra da jeg var barn, men ser noen bilder av at jeg sitter oppe i skogkanten og pirker i en maurtue

Jeg tenkte sikkert

Jeg tenker jo hele tiden

Funderer på det ene og så det andre

Jeg har og en dragning mot stier, de er så forlokkende

Det er nesten som om de lurer meg til seg

Stier og skogsveier

Jeg var på vei oppover min vante vei opp til skogen

Jeg kjente at jeg skulle ikke overvurdere mine nyvunne krefter, ikke gå så langt

Jeg tok derfor av på en annen vei enn jeg brukte før, og der fant jeg en sti så forlokkende

Stien snor seg igjennom skogen

Den roper på meg, det ser du vel

Jeg har ikke gått her før, men kjenner at jeg må inn mellom trærne

Det er en spesiell god energi mellom store trær

Jeg bare må

Ihvertfall en liten bit, jeg får kjenne etter hva jeg greier

Det er så vakkert i skogen nå.

Det kjennes som om jeg våkner opp til nytt live på et vis

Alt kjenner så mye nærere og så mye vakrere

Jeg ser alt på en annen måte

Er det sånn å være frisk skal tro

Opplever man en annen virkelighet da

Ser man alt så mye bedre

Lukter man alt så mye mer

Jeg suger inn det vakre

Jeg ser liv i hvert strå

Jeg ser de små blomsterknoppene kjempe seg frem i lyset

Nå vil de ikke være i dvale noe mer

De vil blomstre

De vil være fri

De vil leve

                        

For ikke å snakke om lyset

Solen skinner i dag og skaper noen aldeles nydelige bilder i skogen

Nydelige bilder for de som ser

De som ser det som lever

For en skattekiste vi har foran oss, hvis vi vil

Jeg suger inn inntrykkene, lufta, luktene, lyset

Jeg kjenner at jeg lever, jeg nyter


Jeg står mellom trærne og suger inn energien

Takknemligheten er stor

Lykken er stor

Hvor heldig er vel ikke jeg som får disse øyeblikkene

Disse øyeblikkene av liv

Jeg lukker øynene et øyeblikk, drar pusten dypt og puster ut

Det er så befriende

Det er så alt forløses, mørk energi forsvinner ut av kroppen

Det er som om træne suger det inn, bort fra meg

De befrier meg fra innestengtheten

Noen har laget seg et leie av bar

Et lite sted å finne hvile

Et lite sted å puste på

Kanskje ta seg en matbit og en kopp kaffe

I Guds frie natur

Heldig er vi som er så rike

Så rike at vi kan sette oss ned i Guds frie natur

Sette oss ned og puste på

Kjenne at vi lever

Jeg finner en stol

En stol står der klar og venter på meg

Her skal jeg ha en liten hvil

Her kan jeg sitte litt og fundere på denne nye veien jeg har tatt

Kanskje det ikke er så dumt å gjøre ting på en annen måte av og til

Kanskje vi ikke skal være så redd for å prøve noe nytt

Hvem vet hva vi vil finne på veien

Jeg sitter der på stolen min og kikker opp på veien

Der er min vante vei

Det er der jeg bruker å gå

Om og om igjen har jeg gått der

Jeg har gått der så mange ganger at jeg vet ikke om jeg kan telle så langt

Ja, det var vel en overdrivelse, men mange ganger er det blitt

Kanskje det nå var på tide å prøve noe annet

Jeg ser nedover stien hvor jeg kom opp

Vakkert er det

Det er faktisk veldig vakkert

Det var helt ok, å prøve en annen vei

Det var nesten som å være på skattejakt

Er ikke livet en eneste stor skattejakt

Vi vet aldri hva vi finner på veien foran oss

Går vi hele tiden samme veien, er det ikke mye nytt å finne

Kanskje vi går glipp av mye

Kanskje det er på tdie å slippe taket litt i det gamle

Det kjente og det trygge kan kanskje byttes ut

Kanskje vi skal prøve å være litt mer vågal

Kaste oss uti det

Ja, jeg tør

Jeg tør å prøve nye stier

Jeg tør å kaste loss uten å vite helt hvor jeg havner

Det er ikke så farlig som man tror

Det er ikke bestandig den bredeste veien er den beste

Den smale og kronglete kan gjemme på mye vakkert

Kanskje tiden nå er inne til å prøve noe nytt

Gjøre noe annerledes

Jeg tror at det er den dagen

I dag


Lillasjel på facebook : https://www.facebook.com/Lillasjel

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg