EN NY LITEN SJEL HAR KOMMET TIL JORDEN

 Jeg bruker ikke å dele så mye fra mann og barn  på bloggen min, men når det kommer et nytt familiemedlem, et  barnebarn, føler man for å vise hvor takknemlig en er. Det er slett ikke noe selvfølge hverken at en får barn eller at alt går bra. Jeg deler derfor dette med stor glede og takknemlighet over hvor priviligert jeg føler meg og over hvor stort livet er <3

Jeg har ingen tekst til bildene, for jeg har lyst at bildene skal tale for seg selv, men utenom lille vennen her, er det og bilde av en litt større venn, vårt første barnebarn, som nå er 4,5 år. De to guttene er søskenbarn. Den store har ventet spent på den lille som skulle komme og som vi ser av bildene lyser det både kjærlighet og stolthet av han. Heldige er vi ja <3

 

 Det er født et lite barn

En ny liten sjel har kommet til verden

Takknemligheten er stor

Alle hjerter gleder seg

 

En ny liten sjel har kommet til verden

Vi vil så gjerne bære han på våre armer gjennom livet

Beskytte han mot alle farer

La det kun være solskinn på hans vei

Vi vil bygge han en rustning så han ikke skal bli såret

 

Vi vet at livet gir oss alt

Vi skal formes, vi skal lære

Likevel ønsker vi den lille sjelen alt godt i hele verden

Mange forberedelser er blitt gjort

Forventninger store som fjell

Forventninger til dette lille hjertet som banker i mors liv

 

Tøft er det å komme til verden

Helst vil man bare sove og spise

Omringet av kjærlighet fra alle kanter

Dag for dag vil han oppdage mer av verden rundt seg

Han er kommet til en familie der man står i kø for å elske han

Han er priviligert i denne verden

Det er ikke alle forunt

 

Sammen har vi gledet oss

Sammen har vi forberedt oss til å ta imot den lille

Det er født et lite barn

Vi tar imot han med stor glede og stor takknemlighet

Livet er dyrebart

I dag





 


 ?The moment a child is born, the mother is also born. She never existed before. The woman existed, but the mother, never. A mother is something absolutely new.?
~Bhagwan Shree Rajneesh
Beautiful art is “Now I know” by Tara Catalano

20 kommentarer

Siste innlegg