SHINE LIKE A DIAMOND

 

 There’s a dream in you that is waiting to be born. You have a unique way of loving, of giving, of comforting others that the world around you desperately needs. There’s a talent, a style, a promise that is etched into the deepest part of your soul, and is coming forth right now in a way you could never have imagined.

Our tendency is to create comfort zones around ourselves. We surround ourselves with people who agree with us, spend our time in familiar places, and even think along the same general lines as we did yesterday, last week, last year. We find a spiritual path that feels right, and we may get stuck in the aspect of the teaching that feels comfortable to us, until even our prayers may become the same day after day.

But, what I know of Spirit is that It is the energy of constant surprise, an ever-new Joy taking each being on a cosmic journey into realms yet unimagined- even right here on our Earth walk. You and I are so much more loving than we thought possible, so much more creative, and so much more positive. We can choose today to open our hearts to be an even greater channel for God’s love to flow through! Why not? It’s our destiny.

Each of us chose to incarnate, to take form here and now. The success of the human experiment will only be achieved by souls who venture to live out of the box, to be outrageous in their commitment to love, justice, generosity and beauty.

Join me today in stretching into your greatest potential. Lean into Spirit and She will pull you more into your Self. Let’s pray to love more, to give more, to learn how to live sustain-ably and joyfully. Let’s play our sacred part in the re-creating of our world infused with Love.

Guess what that would make you feel like?

Rev. Angela Peregoff
www.angelaperegoff.com

http://www.facebook.com/JustChanneling?ref=ts&fref=ts


Har du en flamme som brenner inni deg

Mange stengte av lyset sitt og evnene sine når de var små

De ble redd det mørke

I dag vet vi heldigvis bedre

Vi skal ikke være redd det mørke

Det har bestandig vært der, i årtusener

Vold, ondskap, sykdommer, traumer, hat

Det er ikke noe endret, det er ikke noe mer vi skal være redde for

Vi blir ikke brent på bålet lenger heldigvis

People are like stained-glass windows. They sparkle and shine when the sun is out, but when the darkness sets in, their true beauty is revealed only if there is a light from within.
Elisabeth Kübler-Ross

 

Det eneste som hjelper når det er mørkt, det er å tenne et lys

Mange lurer kanskje hva det betyr, det å finne lyset i seg

Jeg kan bare svare for meg selv

Det er å bli glad i meg selv, akkurat som jeg er

Det er å ta i bruk evnene mine, alle sansene mine

Det er å se at hvis jeg bruker evnene mine, blir de sterkere og flere

Det er å prøve å vise omsorg, glede, kjærlighet til de rundt meg

Det er å se at jeg ikke er noe bedre enn noen andre, og godta det

Andre kan oppføre seg ,men det kan faktisk jeg og

Det er å meditere, for å finne den roen og stillheten kroppen trenger for å hvile

Det er å være i naturen og kjenne på energiene der

Det er rett og slett å kjenne at jeg gjør de tingene jeg føler gjør meg godt

 

Jeg jobber med å legge bak meg alt som har vært

Det er fortid og duger ikke lenger

Jeg lar meg ikke irritere lenger om noen andre har en annen mening enn meg

Jo selvfølgelig, kan jeg være engasjert, men ikke sånn at jeg kjenner det på kroppen

Jeg bryr meg ikke om at andre ikke er enig i veien jeg går,

Jeg godtar at de må få ha sin mening og det har ikke noe med meg å gjøre

Dette er noe av det jeg gjør, men jeg er ikke deg

 

Du må finne din vei

Du må finne deg selv

Du må se at du er unik, kun en av deg i hele universet

Du må finne ditt lys

Hva gir deg glede

Hvordan kan du spre omsorg

Hvordan møter du andre mennesker

Hva skal til for at du skal få det godt inni deg

Ser du lyset ditt

Ser du flammen inni der

Er det helt mørkt, da trenger du kanskje hjelp til å finne fyrstikkene

Det er ikke enkelt å få tent lyset når man sitter i mørket

Da er det godt at noen kan komme og lyse opp litt for deg

Kanskje du skal lyse opp for andre

Kanskje du kan finne fyrstikkene for dem, rekke frem en hånd

Se hvor viktig du er i verden, se hvordan flammen din  kan lyse opp i mørket

Se for deg at lys etter lys blir tent inni menneskene du møter

Du har helt sikkert møtt mennesker som du føler stråler

Hvis du klarer å få tent den flammen,så får du det så mye bedre

Livet blir så mye mer verdifullt og godt

Du tenner lyset for at andre skal se hvor de går

Men den du egentlig tenner den for er din egen sjel

 

Shine like a diamond

I dag

 


“Worthiness, in very simple terms, means I have found a way to let the Energy reach me, the Energy that is natural, reach me. Worthiness, or unworthiness, is something that is pronounced upon you by you. You are the only one that can deem yourself worthy or unworthy. You are the only one who can love yourself into a state of allowing, or hate yourself in a state of disallowing. There is not something wrong with you, nor is there something wrong with one who is not loving you. You are all just, in the moment, practicing the art of not allowing, or the art of resisting”

~ Abraham (Esther Hicks)
www.abraham-hicks.com

Art ♥ CW Stein

http://www.facebook.com/JustChanneling?ref=ts&fref=ts

 

 LILLSJELSIDEN PÅ FACEBOOK VOKSER JEVNT OG TRUTT, OG DET ER SÅ KJEKT

FOR MEG ER DEN SIDEN EN AV DE TINGENE JEG GJØR FOR Å PRØVE Å SPRE LITT LYS

VIL DU LIKE MEG DER DU  OG?  DA ER ADRESSEN http://www.facebook.com/Lillasjel

10 kommentarer

Siste innlegg