HADDE KASTET ALLE BEKYMRINGER, TRODDE JEG, TIL OVERGANGSALDEREN KOM DEISENDE NED I FANGET MITT


https://www.facebook.com/TheSacred.Journey.Of.The.Soul2

 

Jeg har jobbet mye med meg selv de siste årene

Jeg har snudd på tankemønstre som ikke har gagnet meg

Jeg har sluttet å bekymre meg for ting jeg ikke kunne gjøre noe med

Jeg hadde fått en indre ro

Jeg følte at nå gikk alt på skinner, ja utenom svingene og bråstoppene og sånn vanlig tull og tøys vi mennesker opplever i hverdagen

Jeg var riktig så stolt av meg selv

 Det vi si, helt til jeg startet på en ny etappe på reisen

Den etappen heter overgangsalder

Gjennomsnittsalderen for å komme dit er  visstnok 52 eller noe, så da er jeg akkurat passe

Jeg bestemte meg tidlig for at den skulle ikke slå meg ut

Nå er jeg en type som vet akkurat hvordan jeg vil ha det

Det vil si,helt til det inntreffer

Da er det innimellom, ja kanskje ganske ofte, at jeg får meg en overaskelse

Kanskje er det ikke sånn som vi har tenkt oss på forhånd

Man våkner hver time i løpet av natten

Man sover noen timer for så å våkne klokken 5, og ikke få sove igjen

Ja, mange kjenner seg nok igjen der

Man svetter når andre fryser og fryser når andre svetter

Tjohei, her går det unna ja

Det er litt bakventland til tider

 

https://www.facebook.com/IamWalkingmyTalk?ref=stream

 

Mange er i dag plaget av frykttanker og angst

Det har ikke jeg vært før

Frykt har jeg hatt i kroppen, men ikke bevisst

Jeg har hatt vanlige bekymringer om helse og barn, sånn som folk flest

Nå har jeg da oppdaget at jeg nok ikke slipper helt fri jeg heller

Jeg kan våkne om natten med en eller annen syk tanke som ikke slipper taket

Den setter seg som en klo i magen

Som en stor klump biter den seg fast

Noen ganger er den der om morgenen også, den tviholder på plassen den har karret til seg inni bukhulen min

Den breier seg utover og fyller opp så man får ikke fokusert på noe annet

 

Det er nettopp da jeg har bruk for de teknikkene jeg har lært meg disse årene

Det aller første jeg sier er hei, hei, er det du som kommer

Ja, du er ikke farlig

Du er ikke ond heller, bare litt vemmelig av deg

Ikke det at du er så hjertelig velkommen, men nå når du nå først er er der , skal vi snakke sammen du og jeg

Du vet det at disse tankene du har med deg, er bare vrøvl ikke sant

Det har jeg bevist for deg gang på gang

De har ikke rot i virkeligheten

Det du prøver å få meg til å bli så himla redd for, det skjer ikke

Ja, du klarte å lure meg litt i natt, når jeg var på det svakeste og mest avslappede

En liten stund trodde jeg på deg, men jeg gjennomskuet deg

https://www.facebook.com/backtowardslight

 

 Det var en fin lærdom å skjønne at disse tankene er bare tanker

Det er hormoner i ubalanse, kroppen får panikk fordi noe skjer og setter inn frykttanker for å beskytte seg

Det er en lettelse å innse at disse tankene som da lurer seg innpå en, de er ikke reelle

De er ikke noe jeg er skyld i, ikke noe  jeg skal ha dårlig samvittighet for heller

Når vi skjønner det, er det lettere å få angsten til å gå igjen

For min del, har det vært opplysende og lærerikt også, å kjenne på disse frykttankene

Det gir meg bedre forståelse for andre som er igjennom det samme

Jeg har en mini mini versjon, bare et lite snev, så jeg kan forstå mekanikken

Sånn sett er jeg heldig, veldig heldig

 

Jeg går så til angrep

Som en slu rev lister jeg meg rundt byttet

Jeg forer det med fine små ord, så små at frykten ikke skjønner at den blir lurt

Jeg sier indre fred, jeg har en indre ro, jeg har det trygt, jeg har det godt

Kjenner du hvor avslappet jeg er, jeg puster på deg, jeg blåser deg bort

Jeg kjenner på den indre roen jeg har, jeg lar kroppen slappe helt av

Jeg senker skuldrene, jeg puster rolig, jeg snakker med andre ord enn de jeg føler inni meg

Jeg snakker om glede, jeg snakker om takknemlighet, jeg snakker om hvor heldig jeg er, hvor godt jeg har det

Samtidig blåser jeg på klumpen i magen og ser den smelter, som en smørklump krymper den inn

Jeg holder rundt den med hendene og lar den forsvinne mellom hendene mine

Indre ro, indre ro, indre ro

På den måten lurer jeg meg selv trill rundt og blir mer avslappet igjen

Jeg kjenner det slipper taket

Jeg kan innkassere seieren igjen

Indro ro

I dag

www.facebook,com/Lillasjel

“Gather all the goodness of the day into your heart. There is no reason to ignore the special energy that is there. Do not allow anyone or anything to distract you from it.

If you do find yourself floundering in a sea of difficulty, reach deeply into that heart for relief. Sprinkle the seeds of positive awareness into your reality as readily as negativity decides to invade your space.

It is the conditions for negativity that tend to allow it to get a firm stance in your world. If all would counter a negative act with a positive one, negativity would stumble and lose its grip.

Most would say that is absurd. How can one control negativity in our lives?

We say it is worth the effort to muster all the positive energy that you can.

Send it out with a force of belief so strong that negativity will have no choice but to retreat.

We realize that it takes courage.
We realize that it may look hopeless.
However, never give in, or give up what your truth is.
You have heard of the force of nature?
Why not be the force of spirit?
There are many non-physical who would join you in this endeavor.
Why not unite and eliminate negativity within yourself one moment at a time?
Moments turn into events, with patience.”

-VERONICA (April Crawford)

15 kommentarer
    1. For en fantastisk beskrivelse!! 😀 Jeg er nok helt i den spede begynnelsen, og har foreløpig funnet min redning i Valerina forte. Herlig å sove om natten iallfall, så får jeg heller fryse/svette meg gjennom dagene. Heier på deg 😀

    2. Nei, det er faktisk ett reseptfritt legemiddel. Jeg trodde også det var helsekost, eller kosttilskudd som det da så fint heter. Men etter å ha brukt det noen dager, såååå leste jeg pakningsvedlegget og fant ut at det er ett legemiddel. Jaja, jeg er vel ikke den første som har gjort det på den måten. Shit samma, jeg fikk sove og det er hovedsaken 😉

    3. Uff. Jeg er visst på slutten i følge blodprøve tatt for et par uker siden. Og det har vært noen år i helvete for å si det sånn. Er alt for tidlig ute også, men det er visst arvelig. Lykke til. Jeg tror du trenger det.

    4. Nok en gang veldog bra innlegg. Kjenner at jeg vet slik blir det. Det kommer for oss fleste. En tror at veien er satt, men så kommer hindringene. Da gjelder det å være glad i nuet. Leve i øyeblikkene, og nyte gledene.:)

    5. inneuteferdig: Tusen takk, og Åja, ikke sant. Noen ganger er det lett og noen ganger vanskelig, men tenker man glede og positivitet i bunn, så greier man å hanskes med det meste. I kveld begynte nrk en ny serie om at vi kan gjøre lykke selv, helt fantastisk. Akkurat slik jeg har jobbet med meg selv disse årene, anbefales, hvis du ikke allerede har sett det. Herlig å få gode teknikker og se at man selv er herre over egen kropp. Tjohoi, vi går gode år i møte 😀

    6. du sliter nok med mye ennå som du ikke er bevist selv!men jeg ser deg snuppa hilsen meg

    7. anne kathrine grøvdal: Ja, det gjør vi nok alle sammen, det er ikke alt vi skal se på en gang, vi skal erfare og stadig oppdage nye ting. Viktig å være i flyten og bare la ting skje når de skal:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg