MORO PÅ TUR

               

http://www.facebook.com/pages/Beautiful-Healing-With-Mechelle/227871890629154

Når vi er ute på den veien vi kaller livet, møter vi mange utfordringer

Livet blir ofte en svært alvorlig ting

Vi jobber med oss selv for å bli bedre mennesker

Vi analyserer både oss selv og andre, ja kanskje særlig andre, for å finne feil og mangler

Vi snakker om alle våre plager og hva vi sliter med

Blogger med negativ overskrift dobler leserantallet den dagen

The road to enlightenment is long and difficult, and you should try not to forget snacks and magazines.?
― Anne Lamott

http://www.facebook.com/backtowardslight

 

Da spør jeg, er det sånn vi vil ha det

Er det det negative vi vil ha fokus på

Hva med kosen og gleden og latteren

Skal vi ikke prøve å leke oss litt i livet

Se lilt lysere på ting

Fokusere på hva som er kjekt istedenfor hva som er rævva

Slik vi har det i dag så roper vi opp når vi finner noe som er feil

Det får all vår fokus og vi snakker og snakker om hvor forferdelig det er

http://www.facebook.com/mywhisperoftheheart?ref=ts&fref=ts

Tenk på hvor mye mer moro vi ville ha det, hvis vi heller snakket og snakket om det som var bra

Hvor mye lysere og lettere det kunne blitt

Tenk hvis vi i samtaler med venner kunne sladre om alle mennesker vi syntes gjorde bra ting

Tenk hvis vi la ut på facebook alle gangene vi var fornøyd med noe, istedenfor når vi irriterte oss

Nå måtte jeg inn på min egen status og fjerne min irratasjonsstatus som jeg la ut for noen minutter siden

Når jeg skriver er det jo egentlig ikke for andre, det er jo for meg selv, det jeg selv trenger å lære

For noen minutter siden var jeg nemlig irritert over dårlig service hos en bedrift

Når jeg er irritert, da blåser jeg det ut og så tenner jeg opp i ovnen, ja sånn inni hodet mitt og så kaster jeg irritasjonen dit

Vips så er den borte


 

Når jeg har en overskrift som heter “moro på tur”, så får jeg omtrent det halve av lesere jeg kunne hatt

Jeg kunne hatt  overskriten “Lei av turer som går på trynet”

Da hadde jeg nok fått mange likes og kommentarer av folk som er enig, masse sympati

Jeg gidder ikke det i dag

Jeg vil ha det moro

Jeg vil kose meg

Noen ganger er det minste skritt i riktig retning ,
som ender opp som det største skrittet i livet ditt.
Tip tå..tå hev … hvis du må, men ta steget…♥

http://www.facebook.com/HjerteGodeAngel

Når vi nå går i disse skoene vi har fått utdelt på reisen som heter livet

Ja, da vil jeg ha det kjekt

Jeg vil heller tiltrekke meg de som ser lyst på tilværelsen enn de som sutrer

Ja, jeg var irritert på dårlig service for noen minutter siden men har nå kastet det

Jeg tenker heller på alle de gangene jeg har fått god service hos samme firma

Jeg skifter kanal, fra den sytete og negative til den blide og fornøyde

Da blir jeg så glad og fornøyd og tilfreds med livet

Da gjør jeg tilværelsen bedre for meg selv

Er det ikke det som er meningen med livet da

Å ha det best mulig med de ressurser man har

http://www.facebook.com/pages/The-road-to-ME/256051284513570

 Slå deg løs og ha det kjekt

Gled deg over alt der er å glede seg over

Små ting og store ting

Ting av betydning og ting uten betydning

Syng med den stemmen du har

Dans med de lemmene du klarer å røre

Ta frem det du kan finne av glede i deg

I dag

 

http://www.facebook.com/pages/People-were-created-to-be-loved-Things-were-created-to-be-used/383888315018863

Livet er så sweet aha

Man høster som man sår det

Livet er så sweet aha

Prøv å tenk no positivt

Livet er så sweet aha

Vi som gir det, ja vi får det

Livet er så sweet aha

Du er sjefen i ditt liv

Admiral-P

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18069322)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

10 kommentarer
    1. Jeg er enig med deg 🙂 Har nok en sånn livsfilosofi jeg også. Og i tillegg er det ikke så vanskelig for meg å ha det sånn, jeg tror noen er født med litt gladere gener enn andre. Hele min familie er litt sånn lyse og lette i hodet 🙂 Men jeg har faktisk opplevd på bloggen å få mindre kommentarer de FÅ gangene jeg har hatt noe mer mørke ting på siden min, og de har ikke vært veldig store en gang.. Men får mye kommenarer etc når jeg driver med fjaset mitt
      😀 Og det er jeg egentlig glad for 🙂

    2. Altså jeg får positive kommentarer mener jeg, for positive innlegg 🙂 Og de dagene jeg er litt mindre fjasete, tullete og morsom, kanskje litt alvorlig, har jeg ikke fått så mye kommentarer i hele tatt.. som at folk synes det er mest hyggelig å lese positive ting. Det opplever jeg på min blogg hvertfall. Ikke fått noen drittkommentarer ennå, og håper jeg slipper. Veldig positive vibber hos meg foreløpig 🙂

    3. Selv får jeg jo mye pepper fordi jeg er så glad og positiv…og etter jeg får kommentarer som at du er så positiv at jeg spyr, det er falskt å være sånn…har skrevet innlegg om det flere ganger…hallo…ingen er glad og lykkelig hele tiden…men…ting blir ikke bedre av å se på det mørke…det er alltid noe å være takknemlig for, og allerede da er det lettere å ha noe å være glad for…en glad tanke, lager en ny glad tanke <3
      Og om man har det vondt for et eller annet, så får man det mye bedre om man skriver et gladinnlegg, eller tenker på noe vakkert, eller tenker på ting man er takknemlig for <3
      Det blir sjeldent bedre av å grave seg ned i gjørma om en har noen rundt seg, samtidig har jeg den dypeste respekt for de som er syke eller har traumer som skal bearbeides og bruker bloggen som terapi, og må gjennom flere faser for å komme ut gladere på den andre siden.
      Alle mennesker må få lov til å deale med livet sitt på den måten de mener er riktig for seg selv.
      Vi skal jo heller aldri dømme noen <3
      ....men...at en glad tanke gir grobunn for en ny glad tanke...det har jeg aldri vært i tvil om 3

    4. Navn: Ja, det stemmer alt du skriver, jeg er enig. Jeg forventer ikke at noen skal smile hele tiden, verden kan være et tøff sted, men samtidig ser jeg at det er de som ofte har det tøffest som er flinkest til å se lyspunktene. Mest av alt skriver jeg til meg selv for jeg trenger å se lyst på det for å være friskere:)

    5. frodith: Jeg har heller ikke fått mye dritt, unntatt da jeg tok for meg programmet folkemedisinen på Nrk, da måtte jeg slette noen uhøflige stygge. Men jeg har flere lesere hvis jeg har en overskrift som ser ut som drama enn når jeg er positiv:) Og jeg vet at mange snakker om folk som er positive som om det var det verste et menneske kunne være, det er sånn blæhh hvor positiv hun er da,hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg