SOPPSUPPE

Hjemmelagd suppe med sopp,purre og bacon med brød til på 15 min

En løk, 5 champignon, en liten bit bacon, 2 fedd hvitløk, en purreløk og en skvett fløte

Surr baconet litt først i smør, ha i grønnsakene og surr dem myke

Rør inn litt hvetemel og spe med fløte og vann. Jeg brukte ca 2 dl fløte og 3-4 dl vann

Smak til  med salt og pepper

Kok noen minutter så melsmaken kokes bort og grønnsakene er myke, ca 5 minutter

Jeg hadde i fryseren  en pk kjøttboller som jeg varmet i suppen til slutt

Det har jeg vanligvis ikke og den er god uten også

 

Neste gang jeg lagde den hadde jeg i 2 champignon, 1 løk, 2 fedd hvitløk, 1 gulrot, bacon, fløte, vann og 1 terning hønsebuljong

Den ble like god da. Jeg brukte buljong siden kjøkkenlageret mitt inneholdt kun 2 champignonger så jeg trengte litt mer smak

Slik kan det varieres etter hva en liker og hva en har

 

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg


// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20489320)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

6 kommentarer
    1. Akkurat slik er jeg også, jeg følger ikke oppskrifter i det hele tatt. Vel, noen ganger så… har jeg basisvarene i hus så kan jeg lage hva som helst. Denne suppa di så veldig god ut, og man kan jo variere masse skjønner jeg!

    2. Det er akkurat sånn jeg lager mat også det! 🙂 Så og hørtes deilig ut alle variantene dine 🙂 Minnet litt om ingrediensene jeg bruker i soppstuing og det er jo knallgodt, så dette må jeg eksperimentere litt med jeg også!

    3. Titta bare innom for å fortelle at jeg nå har laget en slik suppe med inspirasjon fra dag og laget blogginnlegg om det 🙂 Tusen hjertelig takk! Det ble Nydelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg