ET LITE STILLE PUSTEROM.

Events
Lyspunktet AS – Kipervikgate 1A – 6003 Ålesund – 70125300 –
[email protected]
Åpningstider:   Tirsdag – Fredag: 10.00-22.00   
by Text-Enhance” href=”http://www.lyspunktet.as/”>Lørdag & Mandag: 12.00 -17.00   Søndag: 13.00-18.00   

Sitter med en cappuchino foran meg og nyter en stille stund

Stedet er kafeen Lyspunktet i Ålesund      

En liten perle med en fantastisk atmosfære

Når jeg kommer inn dit, kjenner jeg at skuldrene senker seg og roen siger inn i kroppen

Klokka er bare 10 på morgenen, de har akkurat åpnet

 

Jeg er så heldig at jeg har ei venninne som tar meg med på lufting

Hun er hos tannlegen og jeg sitter her

Foran vinduet med kaffen min og et glass sprudlende vann, som man får med hvis man ønsker det

Fin rolig musikk i bakgrunnen

Det er fyr på peisen, så det er lunt og varmt og koselig

Jeg tar opp boken min fra væsken, men den blir liggende sammenslått foran meg

Jeg lar meg fasinere av menneskene som går forbi

Mennesker i farten, i alle aldre, former og fasonger

Skal tro hva de skal alle sammen

Skal tro hvor de kommer fra

Noen er alene, andre går flere sammen

Noen haster avgårde målbevisste

Noen kommer ruslende rolig og fredelig

Noen er litt ustødige, tydelig preget av å ha litt for mye innnenbords en tirsdags formiddag

Skal tro hva de tenker på

Skal tro hvordan de har det inni seg

Har de det godt eller har de det strevsomt

Er livet deres lett og problemfritt eller kommer utfordringene så tett at de nesten ikke klarer å takle dem

                 

Et lite øyeblikk møter jeg blikkene deres

De ser meg, jeg ser dem

Menneskemøtene

Et lite brøkdel av et sekund møtes vi

I et blikk menneske til menneske

Fremmede mennesker

Er vi egentlig fremmede

               
 Har de tid til å puste skal tro

Har du tid til å puste

Har du tid til en stille stund der du møter blikkene til dine medmennesker

Ser du at vi alle deler et felleskap

Vi er alle en del av samme univers

Vi lever i samme verden

I dag

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18401214)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg