ALENE SAMMEN -Abraham Verghese

Jeg har lest Alene sammen av Abraham Verghese

En bok jeg anbefaler til de som har leseglede for her er det 766 sider:)

Det er en flott bok

Jeg har en tendens til å skumme bøker, det vil se lese dem for fort

Denne kunne jeg godt ha tatt meg litt mer tid til, for å få med alle detaljer, men hodet mitt har det bestandig litt travelt, særllig når jeg blir nysgjerrig og vet at jeg har 766 sider foran meg

Den rommer alt, historie, geografi, kjærlighet, krig og andre forviklinger

For meg som er fasinert over mennesket og hvordan man tenker er dette en flott bok

2 tvillingbrødre, så like, men likevel så forskjellige

Jeg gleder meg til flere bøker av samme forfatter

Alene sammen - Verghese. Abraham Kari Risvik Kjell Risvik

En stor, episk roman om tvillingbrødrene Marion og Shiva Stone, som vokser opp blant legene på et misjonssykehus i Etiopia. Alene sammen er den medrivende historien om tvillingbrødrene Marion og Shiva Stone, som på dramatisk by Text-Enhance” href=”http://www.bokklubben.no/SamboWeb/”>vis blir født på et misjonssykehus i Etiopia. Moren – en ung nonne – dør under fødselen, mens faren – en folkesky britisk lege – forsvinner med det samme. Mens Etiopia står på randen av revolusjon, vokser tvillingene opp blant legene på misjonssykehuset i Addis Abeba. Sammen deler de både fascinasjonen for medisin, for politikk … og etter hvert for den samme kvinnen. Det er kjærligheten som skal splitte de to brødrene, og tvinge Marion til å flykte fra hjemlandet sitt og til New York. Men da fortiden innhenter ham, må Marion legge skjebnen sin i hendene på de to han har minst tillit til i denne verden: sin britiske far, som forlot ham, og sin bror, som sviktet ham.

Abraham Verghese

Indisk amerikansk lege og forfatter som har skrevet prisbelønte og filmede faktabøker debuterer nå med roman fra sykehusmiljø i Addis Abeba.

Abraham Verghese (født 1946) har skrevet The Tennis Partner, utvalgt til en New York Times Notable Book, og My Own by Text-Enhance” href=”http://www.gyldendal.no/Forfattere/Verghese-Abraham”>Country, finalist i National Book Critics Circle. My Own Country handler om en liten by i Tennessee, der Aids plutselig blir en trussel, og den indisk-amerikanske legen i byen er ekspert på smittsomme sykdommer. Legen heter Abraham Verghese, og boka er filmet med Naveen Andrews (The English Patient, Lost) i hovedrollen.
Nå arbeider han som professor i medisin by Text-Enhance” href=”http://www.gyldendal.no/Forfattere/Verghese-Abraham”>ved Stanford University, men har også arbeidet ved universiteter i Iowa, Texas og Tennessee. Han er uteksaminert fra Iowa Writers’ Workshop, og han har bidratt med skjønnllitteratur og esays i The New Yorker, The New York Times, The Atlantic Monthly, og Granta.Debutromanen  Alene sammen er solgt til en lang rekke land og får strålende omtaler.
Han bor nå med familien i Palo Alto, California.

Pocketformat  Kr 149,- både hos

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(16861834)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

og

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(20195384)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

For de som leser Fifty shades er visst bok nr 2 kommet:)

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(20720974)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg