GRUE SEG DAG

Hvorfor gruer jeg meg så innmari til bittesmå ting som andre synes er bagateller

Jeg kan lage mat på spiker jeg nesten, bare jeg slipper å kjøre til butikken og handle

Om et par dager skal jeg kjøre ferge, det gruer jeg meg fælt til

Ut om kveldene er bortimot uaktuelt

Å få besøk er koselig, men å skulle dra på besøk, å da må jeg over dørstokken, huttetu

Hvorfor er jeg så pinglete i hverdagen

Jeg kan jo reise langt alene både hit og dit og møte masse fremmede mennesker

Det gjør meg ingenting å dra 50 mil på et møte der jeg ikke kjenner et menneske

Men å kjøre bil og ta ferga til Molde,det krever mye snuing av tanker

Skal tro hvorfor jeg er sånn

Er det bare jeg som er sånn

Jeg fourndrer meg over hvordan hjernen vår fungerer

Noen står frem så sterke at jeg blir helt matt

De takler kriser i livet som jeg ville ha gått til grunne bare jeg har fått en smakebit av dem

Og så kommer jeg og graver meg ned fordi jeg skal handle mat

Det er så uhørt at det nesten ikke til å tro

Men samtidig så sier noe inni meg at sånn er vi mennesker

 

Vi er ikke sterke hele tiden

Noen ganger er vi bitte små redde mus

Det er bra man har evnen til å jobbe med de tankene

Tankens kraft er viktigere enn vi tror

Enkelte dager er det nok å skjenne litt på seg selv, ta deg sammen nå Mariann

Andre ganger må jeg snu litt mer, jobbe litt hardere for å få tankene positive igjen

Meditasjon hjelper meg, da roer jeg meg helt ned og de negative vibrasjonene blir borte

Da er det nesten som om jeg kommer til meg selv igjen

Noen dager vil man bare gjemme seg og ikke jobbe med noe som helst

Man greier ikke å være like flink bestandig

Jeg er en liten mus

i dag

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20603358)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20603358)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(19269326)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(19269326)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

13 kommentarer
    1. Slike dager er så tunge og vanskelige… og du har rett…tankenes kraft kan snu en redsel til noe annet.
      Kanskje du har opplevd noe negativt til det du gruer deg for, og fortrengt det…. det er det mange som har gjort, meg selv også… lykke til med det du skal gjøre som ikke er noe behagelig… det går bra veit du…:))

    2. Ja, det er deilig når man er i flowen og kjenner at alt flyter Astrid: ) Det er da man må huske følelsen og når det butter i mot kan man sette seg ned og kjenne på den gode følelsen igjen man hadde når alt fløt så fint avsted og vips er man der igjen:)

    3. Jeg hadde en tid hvor jeg fikk angst for å gå å hente posten. Assa, vi snakker 1 meter utenfor huset. Vond tid .. stå på! Hvis du trosser det du er redd for, seirer du. Da kommer du over skrekken. Du vil bli såååå letta over du gjorde de tingene etterpå.
      lykketil 🙂

    4. De modige er vettskremte, og dem som fremstår som sterke er akkurat som deg inni seg:) Jeg prøver å tenke på alt jeg har fått til og kan, og ikke på det jeg ikke kan. Jeg tør våge på at det har hjulpet meg hit jeg er i dag. Imorgen føles det alltid bedre:) Klem og lykke til < 3

    5. Ja, det er nok akkurat sånn det er Mariann Eikelia: :)) Jeg ser ut fra kommentarer jeg får i dag at ordene mine nok så verre ut enn det de er i virkeligheten, det står ganske bra til,hehe Men jeg må bare stole på at når ordene kommer sånn så har det vel en hensikt:))

    6. Tenkte litt på det da jeg skrev det faktisk, men så konkluderte jeg med at det kanskje fantes dager da det virkelig var litt tungt og du ville ha trengt disse ordene:)

    7. 🙂 Ja, noen dager er tyngre og alle gode ord hjelper,Mariann Eikelia: Det blir aldri for mye av dem:))Vi reagerer jo forskjellig og. Jeg har jo jobbet så mye med meg selv at jeg ser at det meste sitter i eget hode og når jeg får ryddet litt der og sparket meg litt bak, eller kastet noen tanker og erstattet dem med nye så lysner alt. Ordene er sanne nok de, det er masse småting som andre ikke tenker over som jeg gruer meg til og jeg jobber med saken:) Jeg fikk på meg skoene og kom meg ut i skogen, det gjør ofte underverker:) Dessuten kan jo ordene og hjelpe noen annen som gruer litt i dag:) Både mine og dine ord så jeg takker for koselig tilbakemelding

    8. jeg kjente meg masse igjen i det du skriver. Er som deg ikke glad i å dra ut om kvelder, kjøre bil, ta ferge osv. Vet jeg ikke kan noe for det, og selv om livet mitt blir innskenket klarer jeg å føle meg normal. Har jo ikke valgt dette du heller. Så ikke se ned på deg selv. Gjør mye av det du mestrer og ta babysteps der ting er vanskelig. 🙂 🙂 🙂

    9. Alt sitter i hodet vettu,moonbeamscorner: Jeg tar bare for meg ting for ting og så snur jeg tankemønster og jobber med det for jeg orker ikke begrensninger, men jeg bare forundrer meg over at jeg er så kvisam på de små tingene, mens de store er helt ok:) Jeg ser aldri ned på meg selv, jeg er kjempeflink:)) Og noen dager er vi kjempeflinke og andre dager gidder vi ikke:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg