FOLKEOPPLYSNING

Folkeopplysning

Det høres alvorlig ut

Man skal ut og opplyse folket

Ja, det er viktig

Da må man ha kunnskap til det man skal opplyse om

 

Jeg benket meg ned for å se folkeopplysningen på NRK, statskanalen

Seriøs og stødig

Jeg gledet meg

Nå skal jeg få høre om alternative metoder og hvordan de virker og om de virker

Det ville jeg gjerne, for ingen vil vel bli lurt

Når Nrk tar det opp, da går de nok grundig til verks

 

Så feil kan man ta

Noe mer useriøst skal man vel lete lenge etter

Og det vil jeg ha sagt at uansett resultat hadde jeg blitt like oppgitt

Her var det mangelfullt med kunnskap om hvordan healing virker

 

Man sender en forkjølet person til en healer

Ble han frisk, nei, da virker det ikke

Hadde han blitt frisk, ville jeg sagt at da hadde han kanskje blitt det uansett

Man skal strekke ut hendene, og en person skal holde hendene over og da skal man kjenne auraen

Gjettekonkurranse

Ja, det hadde jeg sagt om det viste seg at det ble positivt resultat for healerne og

Det er ytterst få som er så følsom at de kan kjenne energiene på den måten

Mange kan kjenne energiene i egne hender hvis man holder dem mot hverandre som om man hadde en tennisball inni der, og beveger dem lett. Noen kjenner det første gang de prøver, andre må øve.For min del tok det litt tid, men nå er det kjempesterkt. Det rare er at det blir sterkere jo mer du øver, jo mer du bruker hendene dine. Er det innbildning kanskje? Ja, men i så fall innbiller jeg meg det ,for det blir kaldere rundt meg, så da må tankens kraft være veldig sterk:)

 

Man snakker med en som har hatt alvorlig kreft og blitt frisk

Han forteller om alle han kjenner som er død, om alle alternative tilbudene han fikk

Ja, mye er humbug ute der

Er det noen som nekter for det

Mange er kun ute etter å tjene penger, uansett bransje. Om du skal ha en taktekker, en maler, en bilmekaniker, det er mange ute der som bare vil ha pengene dine. Du må ha føttene på jorda og bruke sunn fornuft. Hvis noen ber deg om å slutte å gå til legen eller slutte med medisiner, spring derifra med en gang.

Healing er ikke noe mirakelkur, der man legger hendene på som Jesus gjorde og sa stå opp og gå

Healing er en hjelp til å sette igang prosessser i egen kropp, selvhelbredelse, og man blir ikke bestandig frisk

Healing kan og berolige og lindre ubehag, nettopp som forsøkspersonen sa, jeg ble så avslappet, sa Ravi

Det er nemlig klientens egen kropp som bestemmer hvordan healingen skal mottas og hvor den trengs mest

Kanskje vedkommende har mest behov for å få roe ned, få slappe av

Kanskje det er derfor han ble forkjølet

Ble det stilt sånne spørsmål

Nei, det virket ikke

 

Men jeg kjenner folk som er blitt oppgitt av legene og blitt frisk av healing ,og da er det vel mer interessant å spørre seg hvorfor ble vedkommende frisk

Hva kan vi lære av det

Hvilken evne har vi til selvhelbredelse

Hvordan setter vi i gang den

Han som ble frisk i tvprogrammet, han var i media en rekke ganger, mange tenkte på han, sendte han gode tanker,

Healing er gode tanker………

 

Sist program var det biophotonbehandlinger

Jeg så ikke hele programmet, men jeg vet jo hva de fant ut

Det virker ikke

Nå har jeg tatt sånne behandlinger et år

Jeg har sluttet med stoffskiftemedisiner etter 14 år og, jeg prøver disse behandlingene for å gjenopprette kjertelen

Jeg har ikke tenkt å påstå at de virker, selv om kjertelen min nå er fin og stoffskiftet blir bedre og bedre

6mnd uten medisin kan hende jeg har hatt uten disse behandlingene

Det jeg kan påstå er at hver gang jeg er der, stemmer målingene med prøvene legen tar

Jeg hører selv lydene, mange lyder har nå sluttet å droppe

Det er og lavere lyd på droppet på skjoldbruskkjertelen som nå fungerer mye bedre

Det gir meg ihvertfall en grunn til å fortsette behandlingen

Hvem vet om det har hjulpet meg

Så lenge jeg blir friskere så trenger jeg ikke bevis, kanskje troen er nok

 

Halvparten av Norges befolkning prøver nå alternative behandlinger

Hvorfor det

Hadde vi gjort det hvis vi fikk hjelp hos legene

Neppe

Hvorfor skulle vi det ,da hadde vi jo blitt friske

Mange av oss har slitt i flere tiår med å  bli frisk, vi er ikke blitt trodd, vi har måtte prøve ene pillen etter den andre, vi innbiller oss ting

Javel, men da trenger jeg hjelp til å finne ut hvorfor jeg innbiller meg ting

 

Nå har vi fått folkeopplysning

Nå får vi vite at å prøve alternativ behandlinger utenom lege ,det er sprøyt

Bare humbug alt i hop

Hallo halve Norges befolkning som ikke føler dere friske

Gå til legen og hvis han ikke hjelper dere, må dere bare finne dere i å sitte der og være syk

Dere trenger ikke å prøve på å komme dere i arbeid igjen, søk uføretrygd med en gang

Nå blir alle fortalt at heretter kan dere bare gi opp

Ingenting hjelper

For de som ikke forstod det, var det siste avsnittet ironisk ment ja:)

 

Det er for meg klinkende klart at de som har klekket ut ideen til dette programmet og vinklingen på det, aldri har gått inn og ut av ulike behandlinger i helsevesenet, aldri hatt fibromyalgi, ME, stoffskfiteproblemer, angst og depresjoner,osv. De er ute etter seere. Jo mer debatt, jo mer folk hisser seg opp i begge leire, jo mer pr for Nrk. De skal selge tv de, ikke drive folkeopplysning

Neste gang skal de finne ut at akupunktur ikke virker heller ,så dere som hadde tenkt å bruke det under fødselen istedenfor medikamenter, nå blir det nok slutt på tilbud om det på norske sykehus og alle sykepleiere og leger som har lært seg å bruke det fordi det er effektivt, de slutter nok med det når de ser at det ikke virker

Hurra for Nrk

Det er bra vi fortsatt har evnen til tenke selv

Tankens kraft er det viktigste våpenet vi har mot sykdom, og det er helt gratis

Jeg skal ihvertfall bli frisk og jeg driter i om jeg har bevis eller ei for hva som har hjulpet meg

Masse healing og meditasjoner, helt gratis på internett, biophotonbehandlinger, postiv tenking, trim og et noenlunde sunt kosthold

 

Og vil du prøve healing er du velkommen i stolen min, men jeg kan ikke garantere at det hjelper mot noe som helst, det er det umulig å påstå

Men en behagelig opplevelse det tør jeg love deg

Jeg kan heller ikke garantere at det ikke virker:)



// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20562146)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20562116)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20562032)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20561932)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

11 kommentarer
    1. Hei, fin intro her. Er så enig i det meste. Så ikke dette programmet, men så nr.2. De behandlingene som var testet der var useriøse. Det var ikke bare prat og negativt. Det ble bevist med blodprøver mm at resultatet behandleren ga var feil. Han fortalte til og med at klienten kom til å bli syk?? Så blant de seiøse er det nok en del “tistler”, som du og skriver. Fint at de blir luka ut, men er enig i at nrk godt kunne gidt noe positiv vinkling og. For det er mye bra med healing og andre alternative metoder.
      Ser at programmet om akupunktur dømmes nord og ned, men det har da ikke gått enda?

    2. Jeg så det første, men ikke det andre før helt på slutten. Jeg trodde de testet biophoton men de gjorde visst ikke det. Programmet går ut på å finne ut at alternative behandlinger ikke virker ,det er derfor jeg går ut fra at de skal slakte det og:) Det var mest ironi fra min side det da, jeg tror jeg skrev og det at jeg var litt ironisk akkurat der:) Som jeg skriver så hadde jeg reagert like mye på det første programmet selv om de fikk omvendt resultat, det var måten de gjorde det på jeg reagerte på. Schrødingers katt lager mer kvalitetetsprogram, dette er kun underholdning og ment for å skape debatt.

    3. Bra skrevet! Jeg er selv blitt frisk fra kronisk sydom med homeopati og kvantemedisin og bryr meg mindre og mindre om hva leger, forskere og tv´en sier om hva som er sant og ikke. Hadde jeg hørt på alt de kommer med så hadde jeg ikke vært frisk i dag. I dag er vitenskap en religion og nåde den som har andre sannheter. Jeg håper og tror at fremtiden blir anderledes. Det tror jeg, for det er en grunn til at NRK faktisk må lage slike programmer i dag, nettopp fordi de holder på å miste eneretten på sannhet 🙂

    4. Det jeg har funnet ut i ettertid er at det er medlemmer i Skeptikerforeningen som er ansatt i produksjonsselsapet som lager Folkeopplysningen. I England er skeptikerforeningen sponset av legemiddelindustrien så det er sterke krefter som ligger bak Kate:

    5. Jan: Jeg er blitt gjort oppmerksom på det nå i etterkant og har fjernet det tillegget i bloggen min.Jeg har fått flere henvendelser ang. dette, flere langt fra så høflige og opplysende som din. Jeg gikk derfor inn og googlet og fikk opp akkurat den teksten du har sendt her og jeg fjernet tillegget mitt. Det gagner ikke meg heller å henvise til noe som ikke medfører riktighet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg