Dårlig dag?

Ja, dårlige dager har vi alle

Det finnes noen ordentlige drittdager der vi bare vil dra dyna over hodet og ikke stå opp
Livet består jo mye av store sorger og tøffe tak

Det er mange som tror at vi som prøver å ha en positiv innstilling innbiller oss at alt er bare solskinn og glede
De blir lei av at vi rosemaler livet, for det er så langt fra rosenrødt
De som er våre nærmeste kan nok skrive under på at det ikke er glamour bestandig i heimene våre heller
Vi som alle andre er sure, deprimerte, syke ,leie av hverdager og tøffe tak

I november 2011 går jeg til legen og ber om å få slippe mer medisiner. Jeg er så lei av nedturer, flere ganger måtte gi opp gode arbeidsplasser, ikke ha energi til ting jeg har lyst til.

Ikke stressmestring, fordi den kjemiske thyroksinen ikke gir deg verktøyene for å regulere stresset i kroppen, som den naturlige thyroksinen gjør
Jeg vil gå fjellturer, ha energi til barnebarn, få litt mer orden i heimen, være med i revyplanlegging, synge i kor,
Jeg er lei av begrensninger

Å jo da, jeg vet at ikke alle er så heldig som meg

Jeg har ingenting som stopper meg, så alt er innenfor rekkevidde
Legen har ikke hørt at det går an å slutte med stoffskiftemedisiner

Men jeg vil, jeg vil så sterkt

Jeg vil tenke meg frisk

Jeg har ikke operert bort kjertelen, det er en forutsetning for å kunne slutte
Jeg trapper ned en tredjedel
Hele vinteren går jeg  med lite energi i kroppen fordi alle organer er som i sirup

Tror dere at det er bare solskinn og glede i heimen
Jeg er sliten, orker ingenting, 5 pauser for å måke av trappen
Jeg er nedfor
Jeg har angst i magen som en stor klump
Redsel for å ende mine dager i forsøket, fordi det blir for tungt for hjertet
Kiloene siger innpå omtrent som om jeg ikke var tjukk nok fra før
Prøve etter prøve med ingen bedring

Positiv? Tja
Jeg spør meg selv: Hva i himmelens navn holder du på med
Er det på tide å krype til korset og godta en gang for alle at jeg er splitter pine gal
Langt der inne sitter det en kime som sier; Mariann, ikke gi opp, tenk positivt, du har ikke lov å gi deg nå

 I februar var jeg mm fra å gi opp

Da ble prøvene bedre Da fikk jeg tatt prøver som tydet på at kjertelen er i orden

Nå kunne jeg kutte resten av medisinene

Kroppen fikk  et så stort sjokk da den ble fratatt sin daglige dose med kjemikalier, at den grov seg enda dypere ned

Nå kravler jeg meg opp igjen spadetak for spadetak

Noen dager har jeg ikke orket å løfte spaden

Nå bedrer prøvene seg litt etter litt, jeg er på vei

Stresshormoner normale,langtidsblodsukker fint

Jeg har kommet meg ut for å gå tur,hurra

 

Tror dere at jeg kunne ha klart dette, hvis jeg ikke hadde prøvd ved hver en anledning jeg greide, å tenke positivt

Hvis jeg sytte og klagde over været, hodepine, kjeder meg, greier ikke, orker ikke

Tror dere Dagfinn Einerly hadde fått igjen noe som helst bevegelse i kroppen hvis han ikke brukte positiv tenking

Cato Zahl Pederesen, du og du ,for et forbilde, han ser mulighetene, ikke begrensningene

Tror dere Ole Einar Bjørndalen fokuserer mye på at det er drittvær ute

La oss inspireres av disse fantastiske menneskene som viser oss at alt går an

 

Alle dere som blir lei av at alt ser rosenrødt ut

Som morer dere over de som skriver  positive fake statuser på Facebook når det egentlig er bare rævva

Vær klar over at de er med og beriker livene deres og gjør at kroppen deres har det bedre.

Mange synes det er for positivt

Det skal være balanse

Hvorfor det

Hvem har innbilt dere det

Jeg vil ikke ha balanse mellom positivt og negativt

Jeg vil ha mer av det gode

Mer glede, mer smil, mer gode ord, mer av alt som er godt for kroppen

Det er sunnere enn alt annet i verden og tilgjengelig for alle

Positiv tenking er et hjelpemiddel som er helt gratis, og som jeg fortsatt kommer til å bruke så mye jeg bare klarer

Jeg skal nemlig bli FRISK

Så det så:)

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(18622700)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg