Storfine møter

Vi har hatt nydelig vær på turen.

Vi bruker å være heldig på den måten.

I går meldte de orange varsel, 20 cm snø og mye vind til natten.

Vi som bor på Nordvestlandet, vi fniser jo litt, for 20 cm er jo ikke mye etter våre målestokker.

Vi gikk en liten tur på morgenkvisten,  men det var en sur vind og kroppen min roper sliten.

Den har ikke helt vært der jeg vil ha den.

Men likevel ble dagen i går super duper.

 

 

Vi var nemlig invitert til Norges bokinspirator Liv Gade.

Hun farter rundt til bibliotek, skoler, bedrifter, private hjem og foreninger og holder foredrag om bøker.

Å få komme til bokhuset hennes er jo en ære.

 

 

Jeg regner meg selv som rimelig entusiastisk når det kommer til bøker, men hun slår nok meg også.

Det bærer huset hennes preg av.

Det er bokrelatert pynt og bilder overalt.

Og bøker? Ja, det er bøker overalt.

Se her, sa jeg til gubben som av og til frustreres når jeg strør rundt meg med bøkene mine.

Hun er mye verre enn meg.

 

 

Vi fikk kaffe og nystekt gjærbakst.

 

 

Og vakker utsikt.

Vi fikk foredrag om den første boken i Erla-serien til Pernilla Ericsson, med beskjed om at den må jeg lese.

Og heldige meg, fikk boken i gave.

Jeg fikk også første boken til forfatteren Amor Towles, som jeg er veldig glad i.

Amor Towles, En gentleman i Moskva

Amor Towles, Lincoln Highway

 

 

Snakk om jubeldag sammen med herlige mennesker.

Anne Lise og Elfrid, var der også.

De var jo også med i går kveld.

Bokbad og 60~års feiring

 

Tilbake på hotellet, fikk vi besøk av vår kjære venninne Lise.

Vi gikk ut og spiste kinamat igjen og etterpå var det mye å snakke om.

Kjempekoselig.

Med det takker vi for oss.

Vi sitter nå på båten til Strømstad.

Vi skal besøke barnebarn.

Det er ingenting som er bedre enn det.

Vi gleder oss.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg