Snart er den borte


Nå er det ikke lenge igjen før solen forsvinner.

Da er den borte til ca 11.02.

Det var rim på bilene når jeg hentet posten.

Jeg er så takknemlig for at denne vinteren blir helt annerledes.

Ingen dager hjemme alene, men mye ute på reise.

 

Tutta vil være hjemme, sier hun.

Hun får besøk og vil ha det bra.

Nå nyter hun de siste solstrålene.

Hun spurte om å få komme ut, men snudde i døra og gikk inn igjen.

Vi hørte helikopter, muligens en redning i fjellet kanskje.

 

I dag skal disse leses.

Jeg har lest lite i oktober, for jeg har jo vært på farten.

Stablene minker ikke.

Den til venstre skal jeg lese ut nåm før frokost.

Den er så innmari fin, Østersjenta.

Så er det på tide å avslutte Web du Bois kjærlighetssanger.

Den har jeg hatt på sengekanten i flere uker, 900 sider.

God bok, men jeg blir utålmodig hvis jeg holder på med samme boken for lenge.

 

Disse kom i postkassa i dag.

De skal være med til Australia.

Jeg har plukket fram 32 bøker for januar og begynnelsen av februar.

Det forstår til og med jeg at det er umulig.

Det blir nesten ei hver dag, Tja, litt mye kanskje fra 01.01 til 05.02?

Og det kommer en til.

Kristin Hannahs bok er nummer to, så jeg må lese nummer 1 også.

Er jeg riktig heldig og blunker fint, kan det være at den også dukker opp.

Jeg kjøpte nemlig bok 2 på Norli og tenkte ikke over at det var en oppfølger.

Hannah er en av mine mange favorittforfattere.

Det blir nok tunge kofferter.

Jeg får bare ta med litt færre klær, ja til gubben.

Det er han som påstår at vi trenger ikke mer til tre uker, enn til to.

 

 

I dag er dag 4 igjen, på diett.

Blir avsluttet i morgen ettermiddag.

Skal spise bare et måltid i morgen før gubben kommer.

Da avslutter jeg.

Litt kortere mellom denne gang, men det var for å få til to runder, før vi drar på ferie.

Kun en runde igjen nå, så blir det laaaaaaang pause og eliminering.

Så får jeg se om det blir flere utover våren.

 

Lørdag har jeg store planer om sushi igjen.

Jeg tror jeg skal bla litt i denne sushiboken igjen.

Men regner med jeg ender opp med det samme som alltid, laks og scampi.

 

 

 

Sånn blir min dag.

Tutta er fornøyd med at hun har fått nytt teppe på badet og forlatt solen.

Vi gleder oss til i morgen men vi skaper oss en fin dag

I dag

7 kommentarer
    1. Så godt å glede seg til i morgen! Men som du sier, dagen i dag har også sitt. Rart at sola igjen dukker ned bak fjellene, men du leser på, tenker jeg. Så mange fine bøker, så her blir du nok opptatt. Ha en vakker dag på din side av landet. Klemsiklem:)

    2. Det var et lenge fravær på sola. Nesten som langt nordpå! Det kan jo være annet å finne på i Australia enn å lese bøker også? 😉

    3. Pusen din altså 🙂 Så fin
      Ja der jeg bodde, i Kvalsvika, forsvinner sola i november og kommer igjen i midten av januar. Her jeg er nå, er det sol hele tiden… rart å tenke på at det er slik Men sånn er det med den saken 🙂 Lag deg gode dager <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg