Lene Lauritsen Kjølner, Sommer i Sandøsund

Lene Lauritsen Kjølner, Sommer i Sandøsund

Leseeksemplar fra Fagervik forlag

Jeg lovte Sofie, fra Sandøsund,

at hun skal få være med på cruise, men det kom an på om hun kom tidsnok. Hvis ikke måtte hun vente til vi er hjemme igjen. Men Sofie kom og cruise ble det.

Og det har vært så travelt på cruise at jeg har nesten ikke sett Sofie.

Men den er lest og jeg koste meg veldig. Jeg liker godt persongalleriet og den lune humoren og varmen det er i Kjølners bøker.

Bøkene hennes er perfekte feriebøker og jeg anbefaler de varmt.

Les gjerne Juleboka først, men du er ikke nødt til det, for de er frittstående, men koselig å følge hovedpersonene.

 

Lene Lauritsen Kjølner, Jul i Sandøsund

 

 

 

En sjarmerende bokbuss av edelt, fransk merke baner seg vei inn i Sofies liv. Linn og franskmennene elsker den, selv om Sjøstjernen er full av kunder som vil ha kaker, softis og pocketbøker. Og Agathe skal feire nitti år og sommerens høydepunkt, den store maleriauksjonen, står for døren. For var det egentlig en ekte Munch som dukket opp på Sofies loft? Tante Agathe er hjemme fra Spania med stor energi, og etter å ha ryddet opp i andres liv, maler hun forfatter Jack. Til stor glede for Sandøsunds kvinner. Sofie strir med trøblete softismaskiner, bortkomne måker, glorete hodepynt, napoleons- og kremkaker, samtidig som hun gleder seg til kveldsbad, et glass champagne og romantikk i hverdagen. For Francois er herlig, i Sandøsund opplever de kjærlighet og et nytt liv, bokbussen blir champagnebar og løfter blir avlagt på Mistelteinen hotell. Alt mens lyden av klaprende flamencosko rir Sofies liv som et mareritt.

 

Juli:

Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

April:

Bøker lest april 2022, 17 bøker

Mai:

Bøker lest mai 22, 14 bøker, mest krim

Juni:

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

Det nyeste nummeret av Hverdagsnettmagasinet, proppfull av forfatterintervjuer og mye mer, blant annet Bokidioten funderer litt på om det er mulig å kvitte seg med bøker.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg